torsdag 18 november 2010

När jag var på lappfejd...

....Var det också ganska mycket liv på tåget. Dock så behövde polisen aldrig komma.
Egentligen var vi kanske ganska tama i jämförelse. Jag minns att jag på tåget upp satt och pluggade franska på en plats som bokats eftersom man inte fått plats alla i kupén(enligt SJ:s regler iallafall) och jag behövde plugga eftersom jag skulle skriva tenta ett par dagar senare.

Tanterna på platserna mitt emot satt och diskuterade de där studenterna i sina overaller som ibland sprang förbi och "luktade illa och lät". Själv satt jag och hoppades att de inte såg mina hängslebyxor som jag stuvat in under sätet.

På vägen hem så lade jag mig i överslafen och försökte sova. Jag var så trött.

De som varit med ett tag brukar förstå det där med att man faktiskt representerar skolan om man har föreningskläder med logotypen på. Tyvärr så kanske inte alla faktiskt inser att det de gör reflekterar tillbaka på sin älskade kår som de faktiskt själva är aktiva i. Det är sådana här saker som gör det svårare för föreningar att jobba med vad de vill.
Overallerna borde mer ses som en uniform. Den gör att man sticker ut. Och så länge som chalmers studentkårs logga står där måste man tänka på att man inte längre bara representerar sig själv.

1 kommentar:

emilia sa...

Hej! :)
Har startad dagens blogglucia! :)
Var med i chansen till att stråla på min blogg under hela december! :)
KissN'Hugs<3