fredag 12 oktober 2007

Att skriva en tenta på skrivsalen, Viktoriagatan 30....

Idag skrev jag en tenta.
Det var min första någonsin. (ja, som man kan räkna som tenta. jag har alltid kallat det rätt och slätt för "Prov" och det har alltid funkat.)
Hursomhelst, såhär såg dagen ut. eller nej vi börjar igår förresten.

ca. 23.40 kommer hem till lägenheten efter tjat på Pierre om att jag vill hem så att jag är pigg till min tenta. Han ger sig och stänger ner karaokepuben(Eller om den var på väg att stängas ändå, verkar det som) För övrigt var karaokepuben himla rolig tycker jag.
Fredag 08.15. Kliver jag upp efter att klockan ringt för en kvart sen. Duschar och gör mig klar under ett avsnitt av heroes(Min "inte så viktiga" serie som jag egentligen inte följer.) Sen börjar jag plugga och letar efter hur sjutton jag ska ta mig till tentasalen som jag inte har en aning om vart den ligger.

11.20 Pierre åker för att lämna mixerbord och grejer till LOB. Jag sitter kvar, fortsätter läsa på om verbkonstruktioner som jag fortfarande inte begriper alls.

12.07 Börjar jag komma på att jag måste byta om och sticka om jag ska hinna med bussen halv ett. Så jag börjar byta om, Tänker noga igenom vad och överväger vilka färger man ska ha för att få tur(Jag blir vidskeplig vid såna här tillfällen) Vill mig minnas att gult är bra och rött dåligt så jag tar en gul tshirt och INTE röda skor. tar på mig högklackade skor så att hälen skaver(fel alltså) och springer iväg.
12.29 Framme på busshållplatsen. Fyra minuter kvar? Vad är detta? Varför är bussjäveln alltid sen när jag är tidig och har bråttom?
12.40 ringer Pierre och säger att han är på väg hem och att han fått en väska och en flaska vin från en kvinna vars son hade tappat sin telefon. Pierre hittade nämligen denna och lämnade tillbaka den så hon blev så glad att hon gav Pierre en flaska vin.
12.47 kliver jag av bussen på centralstationen,ser Pierre på stationen mitt emot , vinkar lite men springer till min egen hållplats. jag ska jag vidare och VET INTE var skrivsalen ligger. Tentan börjar för övrigt 13.30.
13.01 Är jag framme på spårvagnshållplatsen Vasa Viktoriagatan. Så...jag promenerar uppåt och och tänker leta lite.
Det behöver jag inte.

Det är nämligen URLÄTT. gå uppför viktoriagatan så ser du snart den extremt tydliga skrivsalen. Det står verkligen "Göteborgs universitet. Skrivsal viktoriagatan 30."
Gud vad onödigt tidig jag är... det tog ju typ fem minuter att gå. Nu kan jag ju nästan åka hem igen och tillbaka.
13.11. FY VAD KALLT DET ÄR. Jag håller på att förfrysa av frostskador och går ner igen till skrivsalen och in. Så...jaja, nu öppnar de iallafall dörrarna så det blir ledigt på sittplatser i väntsalen. wiie.
13.15 Jag går in i den stora öppna salen men vänder i dörren. WHAT THE HELL?
Salen är ju två gympasalar stor. (Minst) är detta verkligen rätt? Det måste väl finnas fler?
Men det finns det inte...så jag går in och sätter mig med min väska vid en rosa lapp(F ranskan hade tydligen rosa lappar) och börjar plocka fram saker. Alla andra har visst mat och dricka med sig. Mina två stiftpennor ser extremt ensamma ut på bordet.
13.21 Säger nån till om att vi ska lämna väskor, jag går motvilligt iväg med min väska där alla svaren(dvs boken) ligger. Sen säger denne någon också till oss att lämna fram studentleg. Jag blir livrädd. "FAN, jag har glömt mitt kvitto!"
Ja, nu är det bara att hoppas på att det duger med mecenatkort och vanligt leg. (Tänk om jag glömt det också? det hade jag mycket väl kunnat gjort...)
13.30 (Eller nåt) delas proven ut. Jag börjar skriva.

himla snabbt är jag klar och ser mig omkring, ingen annan verkar klar. Bäst att sitta här ett tag till. Jag kollar om igen igenom mitt prov och ringar in det jag tror är fel.(Som jag gjort i alla tider) Sen ändrar jag det jag kan och suddar ut lite ringar så att det inte ska se för uppenbart ut. Sen suddar jag ut alla anteckningar jag gjort. (Typ Changer de qch...changer qn?)
Sen sitter jag och fånstirrar ett tag till. Man FÅR ju faktiskt sitta ända till halv fem om man vill.

15....nånting, går jag.
Nu orkar jag inte mer.

Inga kommentarer: