onsdag 12 augusti 2009

Jag köpte mig en egen kaffeplanta!

Det har varit så roligt att liksom "Nurse Daniel's plant back to health" att jag ville ha en egen planta att odla och få till ett träd och kanske få kaffebönor på en dag.. Så igår åkte jag och Daniel till Blomsterlandet för att hitta en. Och här finns den!
Så nu är jag ägare till en alldeles egen kaffeplanta som jag hoppas kommer klara av att flytta till kalmar med oss.(jag vet, ännu en sak att flytta med.)
och dessutom har vi nu slängt bort de skräpväxter vi inte vill ha längre. Som den där jättefula garderobsplantan som aldrig ville växa som jag ville.
Så nu finns två växter kvar, en fin garderobsblomma och så den nya kaffeplantan. Och en bambuväxt som jag inte gillar. Men den är Pierres.de två kaffeplantorna bredvid varann. Den i jättekrukan ska tillbaka till Daniel någon dag snart.Och den här plantan har nu gått till de sälla jaktmarkerna. Den ville inte heller växa som jag ville.Och mina jättefina ljusstakar fick även de hamna i kontainern. Tyvärr. Men på den här med tejpen hade färg lossnat så pass mycket att de inte gick att laga längre. Suck. Den här gick sönder redan i den förra flytten.

Och nu tänkte jag och Pierre åka och se på färgprover till fondvägg i den nya lägenheten. (Vi kanske köper lite tidigt. Men gör vi det inte nu så får vi det aldrig gjort.)

2 kommentarer:

Oryx sa...

Oh, berätta mer om dina franskastudier! Vad ska man tänka på när man är där nere? Några tips på platser man ska se, saker man ska göra?

Jessica sa...

Jo det var massor av halvsnubbiga långa lökbitar i soppan. ;-) Inget jag kommer "laga" fler gånger iaf! ;-)))

Häftigt med kaffeplantan!