onsdag 18 november 2009

nollåttafyrtioen

Det är lite svårare än vanligt att ta sig igenom dagarna. Omställningen från Göteborg har varit svår och det har stundtals varit jättemycket att göra. Arbetssättet är väldigt annorlunda här.
Mina veckor är alltid rätt hektiska, grupparbeten från tidig morgon till sen kväll och sen "hemläxor" till nästa morgon. De få gånger man börjar senare får man åka in tidigt ändå, sitta och vänta i SJ:s väntesal i två timmar tills tåget kommer.
Det är inte lätt.
Värst är det när man ska till Hultsfred Klockan kvart i nio kommer jag ofta fram till stationen, halv elva går bussen. tio i tolv är jag framme i hultsfred, oftast har jag glömt ta med mig mat, så jag köper lite frukt på Willys under den tjugo minuter långa promenaden till skolan. klockan ett börjar föreläsningen. Fyra är den slut. En timme kanske man sitter på skolan och gör något för att fördriva tiden, men sen börjar man gå tillbaka till stationen. Halv sex går tåget tillbaka till kalmar.
Strax före sju brukar vi vara framme i hultsfred igen. Då får jag promenera tjugo minuter igen, för att komma bort till Pierres jobb där jag kan sitta i lunchrummet två timmar och vänta på att han ska sluta klockan nio. Då åker vi hem. Halv tio är jag hemma igen. Jag har inte ätit någonting sen den där frukten vid tolv. Är det verkligen konstigt att jag inte har lust att ta tåget 05.45 dagen efter när lektionen börjar nio? Det har ännu inte hänt att jag orkat med en sådan lektion.

Det är här det var tur att jag faktiskt har kalmarlektionerna också även om de också tar upp mycket tid. Men hade jag bara varit i Kalmar hade det ju inte gjort något.

Det var bara inte det här jag väntade mig när jag sökte Music & event.
Okej. Jag vet inte, jag kanske bara gnäller som vanligt, det ligger ju faktiskt i min natur(haha...)

Jag saknar Göteborg

Jag tror jag ska åka in till skolan nu. Grupparbetet blev uppskjutet till tio.

Inga kommentarer: