fredag 22 augusti 2008

Ett meddelande från en buss...

*Det här var ett handskrivet meddelande skrivet på bussen från Särö*
"Jag ska inte säga att det här inte är självmant valt, för det är det. Men nu efter två dagar är jag faktiskt för trött för att vilja mer. Eller... nja, egentligen har det inte med jobbet att göra att jag är trött och sur. Jag är är bara irriterad över att jag inte får göra roliga saker för att jag helt ovetande skrivit upp mig på en massa jobb. Det hade ju varit himla kul att vandra runt och festa i HÄKS föreningskläder på nollningen som tidigare år(Tre år så är det tradition...men det blev bara två)

Och så svårt som jag har att hålla ordning på dagarna i dessa tider så hade jag verkligen önskat att någon för bara någon vecka sen sagt : "Men du vet väl att chalmersrundvandringen är på Fredag?" Det hade kanske funkat.

Lite grann önskar jag väl att jag hade sån där bristande arbetsmoral också, så att jag bara kunde ringa in och sjukanmäla mig imorgon. med det kan jag bara inte.

Men just nu. När jag just påbörjar min en och en halv timmar långa resa hemåt är jag bara så trött på allt och så jätteavundsjuk på Pierre som får vara med. (Jag har ju alltid tyckt att det här var det roligaste på hela året....)

FAN. fan fan fan fan fan.

Men men, det är ju liksom inte menat för mig egentligen. jag har bara tyckt det var så roligt de senaste åren...


Sov gott alla ni som får chansen. själv ska jag upp sju i morgon bitti. Och jag åker nog in i PU-tröjan bara för att känna mig viktig.

För all del...

det var kanske inte helt genomtänkt att gå upp för skola klockan halv sju och komma hem från jobbet klockan halv två på natten.

Inte helt. "



Men god natt nu för all del. Jag ska ju också sova.
Och bilden har förståss inget med handlingen att göra.

Inga kommentarer: