måndag 22 december 2008

Pluggande i sista stund

Nja...det är inte längre i sista stund. jag är faktiskt ute i ganska god tid den här gången, när det gäller pluggande. Så sakta som det kan frisknar jag till från min hosta som plågat mig i sisådär en vecka... Men som jag sagt under hela den veckan: "Hostan tränar ju iallafall magmusklerna!" Och vips så är man lite nöjdare.


Hemma i eskilstuna är det kallt och torrt i luften(Till skillnad från göteborg där det är kallt och blött) och idag har jag besökt tandläkaren och frisören. Tandläkaren sa som vanligt att jag inte hade hål, men däremot början till hål(Det är ALLTID början på hål....) Men för en gångs skull fick jag veta i vilken tand så att jag fattar att det är där jag ska använda tandtråd. haha. Det har ingen tandläkare sagt förut.



Och hos frisören fick jag nästan en lugg. nästan. Tack och lov ingen lugg(Jag har luggskräck. Det har jag alltid haft. Iallafall sen högstadiet) Men i övrigt hände inte så mycket, det är fortfarande nästan lika långt(jag bad henne att inte klippa av så mycket då jag är rätt nöjd med mitt snart ganska långa hår. jag ville ju bara att något skulle hända.)
Och sen gick jag iväg till biblioteket för att se om jag kunde få tag i lite studielitteratur till mina kurser. Jag har nästan bestämt mig för vilka ämnen jag ska skriva om nu. det känns bra att vara ute i lite bättre tid och faktiskt ha tid att läsa på runt ämnena.


Och jag har pratat med Pierre som sitter borta i Gillberga och ser på TV. han är sjuk säger han. Det kanske han är. Iallafall vill han inte komma till stan förrän imorgon.
Jag vet inte riktigt varför, men av någon anledning tror jag inte på folk när de säger att de är sjuka. Jag tycker liksom att om jag inte ser några symptom så är det ingen sjukdom. Av någon anledning får jag i alla fall en känsla av att de försöker slippa från något.
Jag vet att det är fel...
Jag kanske fått det från min mamma... Hon letar alltid symptom när man är sjuk, men hon är ju ändå sjuksköterska. Och hon tror alltid på mig när jag är sjuk(Fast jag är ju sjuk och kan alltid bevisa det med heshet eller hosta eller någpt)

Varje gång jag nämner min misstänksamhet mot andras sjukdomar brukar Daniel påminna mig om den där veckan han hälsade på i sandviken och fick "Bihåleinflammation". Jag säger det med citationstecken... jag vet, han kommer bli sur över det, men ja... det låter bara som en så allvarlig sjukdom. Men i varje fall så hade han tydligen jätteont hela tiden och ville bara dö och allt jag trodde var att han bara försökte slippa ifrån att följa med till skolan(Det var säkert idrottslektion eller nåt:) Okej, förmodligen var det sant. Men jag såg faktiskt inga symptom på något överhuvudtaget!


Jag vägrar alltså acceptera att jag är sjuk och tänkte ge mig ut på stan imorgon igen. det är rätt roligt att promenera runt i Eskilstuna City. det ligger ju så nära!

Men nu ska jag plugga lite och sen sova.
Godnatt!

Inga kommentarer: