onsdag 2 september 2009

rocktåget

idag testar jag tåget mot hultsfred, istället för bilen. I väskan ligger en matlåda med sushi och en karta så att jag kan hitta till skolan från stationen. Datorn fick dock stanna hemma, bara ifall att det blir så att jag ska dricka alkohol så vågar jag faktiskt inte ha den med mig.
Det känns en aning jobbigt att behöva gå en halvtimme innan jag kommer fram, plus att jag kommer fram en timme innan lektionen börjar. Och att den åker först två timmar efter att jag slutat... Kalmar län har inte världens bästa kollektivtrafik, jam jag berätta. Dock så känns det ändå bättre än att köra själv i en och en halv timme, hoppas jag iallafall. Vi får väl se. Nu ska jag läsa min glamourtidning i brist på kurslitteratur. Och sedan äta lite sushi utan

soja, för det glömde jag.

2 kommentarer:

Karin sa...

He, he...
Det går ändå.... - Bara inte wasabin fattas ! =)

Jag är ute på "reklamklickarturné", och har förhoppningsvis hjälpt dig tjäna någon krona.=)

Välkommen att hälsa på i min blogg också ! ;)
Du har väl sett att jag har flera undersidor, med massor av bra tips ?

Trevlig helg !

Karin sa...

.....och så är det bra om man lämnar rätt adress till bloggen...
Vilket jag tydligen inte gjorde... =D