onsdag 9 september 2009

Frukost på mc'donalds

För att minska bensinkostnaden fick jag och Pierre åka in med Elin och Emil som skulle in till skolan när vi skulle in till stan. Halv nio på morgonen. Stan öppnar inte förrän tio.
Nu är det förståss så att klockan nästan är tio nu, men vi har också suttit här ett tag, jag har druckit en halv kaffe med lite mjölk som jag i ett ögonblick av glömska beställde. Sen vågade jag inte dricka så himla mycket, just därför. Så nu sitter vi här och hör reklamen "Själv möttes jag av en frukostmacka och rykande hett ekologiskt kaffe gjort på färskmalda bönor. På Mc'donalds" SÄKERT att det här kaffet är malt precis nu. SÄKERT! Så gott var det faktiskt inte, det var faktiskt rätt äckligt.

Varför Pierre överhuvudtaget har med sig datorn när vi bara skulle ta en sväng på stan är dock en svår fråga, och svaret är kryptiskt:- "Det ser bättre ut om väskan har något i, och datorn fyller upp den bäst!", säger han.
för övrigt är Pierre webcam den sämsta jag skådat. Den är till och med sämre än kameran jag tog vga-bilder till miljögruppen i nian. den tar bilder i 160x120. USCH så dåligt på en modern dator. Till och med den här usla webkameran är bättre.

Inga kommentarer: