tisdag 15 juni 2010

Mitt eget Göteborg

Jag tänkte visst sätta mig ner en stund och skriva ner några rader om vad som händer.

Det har varit en stressig vår, verkligen, jag orkar fortfarande knappt ta tag i något alls, samtidigt som det känns konstigt och fel att sitta i Daniels soffa och titta på TV utan att få dåligt samvete. Men, just nu känns det faktiskt helt ok för mig, även om jag skulle behöva några dagar helt lediga och få lite lugn och ro.
Det är skönt att vara tillbaka i Göteborg, Det här är helt klart mitt hem, det är här jag ska bo. (Okej, kanske inte just här, men du fattar)

Så hur ser sommaren ut?
Daniel åker härifrån Bergsjön redan nu på Fredag, för sitt sommarjobb i Torshälla och en sommar med hundarna i Kogne. Och jag tänkte att jag skulle jobba hårt fram till midsommar (Det är ju typ nästa vecka) då jag och Pierre åker till Eskilstuna för firande hos Staffan. Sedan vill jag snabbt ner till Kalmar för att bli klar med lägenheten.

Nu ska den städas ur, packas ur och rengöras. Sen ska alla grejer delas upp i "Kalmar" och "Göteborg"-lådor. Och så vill jag hälsa på Elin och Emils katter! Och börja planera för hösten.
Jag känner lite grann att jag inte hunnit lägga tillräckligt mycket krut på lägenhetssökandet i Kalmar inför hösten, och har visst upptäckt att vi redan befintliga studenter inte ens får söka studentlägenheter längre. Så är jag är förpassad till den andra kön, eller blocket.

Efter midsommar ska jag sätta mig ner ordentligt och ta tag i det där. Jag ska promenera in på Kalmarhems kontor och se över mina möjligheter. Vi får se hur det går.

Och nu tänkte jag se om jag hinner läsa lite historia och kanske diska lite innan jag ska gå ner och ta elvan mot långedrag där jag blir upphämtad med en liten båt. Och så hoppas jag på en bra kväll ute på fästningen.

för övrigt, du följer väl mig på twitter?

1 kommentar:

Eligin sa...

Det ska bli kul när ni kommer! Du kommer att älska de små liven, det gör jag.
Jag räknar med att du kommer att bo här ett tag, men som du vet så blir det trångt. med två katter och tre människor i en lägenhet på 36 kvadrat.