torsdag 7 juli 2011

En dag i mobilbilder


Igår hade jag en ledig dag. Det är skönt med sådana ibland, man hinner med så mycket då.
Min dag började med att jag och Pierre gjorde ett besök på Kortedalas Friskis och svettis. Det var ett tag sedan vi hunnit gå dit nu. Efter att vi kom tillbaka till Spanien har det varit både mycket arbete och sjukdomar, så något gym har det inte blivit tal om, förrän nu. Sedan passade jag på att sola lite, eftersom mitt nya jobb bjuder på risken att få en enorm bondbränna. Om jag ser till att sola lite nu kanske kan lyckas förbereda huden lite och förebygga bondbränna. Kan det fungera så?
Så tvättade vi av bilen lite snabbt innan jag skjutsade Pierre in till jobbet. Sedan blev det en sväng med spårvagnen in till stan där jag träffade Moa och Daniel för lunch, med sopp&tårtbuffé på Steinbrenner & Nyberg.
Anledningen till att Pierre idag fick skjuts till jobbet var att jag idag behövde låna bilen för att åka med Daniel och hans sambo till IKEA och köpa lite saker. Aurora som hon heter behövde nämligen köpa sig en vajer för att kunna skärma av den del av Daniels vardagsrum som hon bor i. Och eftersom det är skoj att köra så erbjöd jag mig att hjälpa till.
Sedan fick jag lite hjälp att måla skafferiet. Det här var den sista påstrykningen färg, så nu är det äntligen färdigt och sakerna kan börja flytta in imorgon igen. Färgen var tidigare brun, så det här känns så mycket snyggare, särskilt med tanke på att luckorna är ljusblåa.
Vi plockade blommor längs med vägen och satte i en vas. Dock blev de ledsna ganska direkt. Lite tråkigt på så fina blommor. Vi får se om en kväll utomhus gör de lite gladare.
Min odling växer jättefint just nu. Den är så härligt grön ute på balkongen så att jag blir glad varje gång jag ser den.
Och här är jag. Lite trött och med sminket nästan borta.
Och så var det dags att åka ut till gamlestan och hämta Pierre vid jobbet igen. Så här dags har bussarna slutat gå.

Inga kommentarer: