lördag 30 juli 2011

Vår balkong

Jag tycker mycket om vår balkong. Den är så stor och fin och utsikten är jättehärlig. Här kan man sitta hela kvällarna och titta på folk som promenerar nedanför. Inte för att det händer så ofta. Men jag gillar ändå balkongen. Häromdagen köpte jag den rosa duken. Nog tycker jag att den lyft lite. Men mest härute är jag glad över min odling som finns här ute.
Och titta! äntligen börjar smultronen blomma! Det tog sin tid men äntligen! Kanske får vi smultron till slut också.
JAg har haft en morot också som växt i balkonglådan ganska länge. Plötsligt kände jag att jag var tvungen att dra upp den. Och titta! Den här moroten har alltså vuxit i min balkonglåda i typ 4 månader!
Jag antar att balkonglådan är lite för kort för att den skulle kunna växa tillräckligt långt. Därför har den visst böjt sig lite,men ändå! En morot i min balkonglåda!




Inga kommentarer: