torsdag 7 juli 2011

Projekt

Till sommaren hör projekt, eller hur? Det tycker iallafall jag. Jag har några projekt igång, och det senaste jag funderat på är att måla insidan av skåpen i köket. Jag förstår verkligen inte hur de har tänkt i köket, varför är det mörkbruna och omålade ytor överallt? Det är ju jättefult! 

Det här måste man bara göra något åt. Hur jobbigt kan det vara?
Såhär trist såg skafferiet ut.

Första målningen. En påstrykning med snickerigrund, för att spara färg. Än är det inte så snyggt. Dessutom var det jobbigt att gå över allt med penslar.
 Jag har köpt en roller! Nu kommer det gå mycket bättre! 
Särskilt om Pierre hjälper till. Det här är andra påstrykningen färg.
Och tredje påstrykningen färg är lagd. Skåpet är färdigt och imorgon kan sakerna börja flytta in igen. 

Inga kommentarer: