måndag 12 juli 2010

Jag gillar iallafall värmen, så länge jag inte är på en spårvagn

Ute är det varmt, men i Daniels lägenhet ligger temperaturen statiskt på 22 grader, vilket känns som rena istiden i jämförelse med de över 30 grader som kan mätas upp utanför.(I Kalmar var det tydligen runt 35...)
Och med anledning av det här vädret så kom jag och Daniel överens om att det nog kunde vara värt att testa att ställa ut kaffeplantorna i det fina vädret. De ska ju tydligen gilla värme, så då borde de kanske trivas i vädret. Man måste ju testa sig fram.
Salladen trivs i varje fall inte i solen. Den blir sådär gummiaktig och sladdrig, inte trevligt alls. Den lådan med mest sallad fick därför flyttas ner till balkonggolvet istället.

annars då?
Jag verkar ha några lediga dagar här nu, vilket känns rätt OK även om jag börjar bli irriterad på att aldrig få ett schema i tid.
Och så måste jag hitta en badplats i Göteborg, med trevligt vatten och utan klippor. Sand ska det vara. Är Härlanda tjärn verkligen enda alternativet?

4 kommentarer:

Eligin sa...

Vi har flera trevliga stränder här! Synd att du inte kan komma över på en kaffekvart.

Meep! sa...

Varför inte bara den trevliga bergsjön som ligger lite drygt 300 meter ifrån där du bor? =)

Frida sa...

till Meep!:
För att bergsjön inte är trevlig utan har både Göteborgs smutsigaste vatten samt att det enligt Metro ligger både skarpladdade vapen och bilar på botten där.
Så jag badar helst inte där.

Meep! sa...

Då kan jag tipsa om länken till smittskyddsinstitutets lite mer sansade fakta om vattenkvaliten runt omkring i Sverige. Klicka bara i vilket län du vill se.

Att man hittar det ena och det andra i våra vatten därute är ingen stor ovanlighet precis. Trist att det förekommer alls dock. =)