torsdag 1 juli 2010

En vecka på resande fot

Nu har en vecka som var tänkt som en liten semester tagit slut. Sedan hur mycket semester det egentligen blir kan diskuteras. Jag berättade om landet och midsommar hos Staffan i Gillberga förra veckan. Efter det träffade vi snabbt mina föräldrar i stan en kväll innan vi åkte ner till Kalmar för att under två dagar städa ur vår lägenhet.
Sedan är vi av med den för alltid.

I Kalmar träffade vi också Elin och Emils söta små katter Frida och Freja. De var lite skraja, förståss, men så jättesöta att man bara ville lyfta upp dem och krama dem. Det kunde man dock inte.
Katterna är fortfarande lite rädda, vilket är förståeligt. De kommer från Katthemmet Kompis utanför Nybro efter att ha räddats från kylan i vintras.

Det är lite småmörkt i syrrans lägenhet, dock. Iallafall enligt min kamera, vilket gjort att det inte varit så lätt att ta kort. Tyvärr, för de var verkligen jättesöta.
Den översta bilden föreställer Freja som leker med en pinne. Hon var lite försiktigare och tyckte inte om att bli överraskad. Blev hon det fräste hon lite tyst åt en. Sekunden senare kom hon ändå över den första skräcken och lät en klappa och klia henne under hakan.
Den andra bilden är Frida som ligger i Elin och Emils säng, hon ville helst inte bli störd över huvudtaget, försökte man klappa henne satte hon sig upp och tittade surt på en tills man slutade, då lade hon sig ner och sträckte ut sig över hela sängen igen. En aning självupptagen katt, kanske...
Elin skriver för övrigt rätt ofta om sina katter, så vill du höra mer om katterna, läs hennes blogg.

Flytten gick förvånansvärt snabbt och bra. Jag och Pierre har ju bantat ner våra tillhörigheter rätt mycket den senaste tiden och lyckades därför få plats med allt i en ganska liten skåpbil, även om det var på håret. Pierres snälla bror Andreas satte sig klockan fem på morgonen och åkte ner till Kalmar för att hjälpa oss med flytten.

Lägg till bild
Det var lite roligt, för med både Pierre och Andreas iklädda Elgigantenkläder och med en elgigantenbil såg det verkligen ut som om jag anlitat Elgiganten som flytthjälp.
Och så hann vi med ett snabbt besök på Ben and Jerry's som just öppnat café/glassbar i Kalmar av alla ställen. Det behövs verkligen, i Kalmar vet ju än så länge inte ett enda café hur man gör en cappucino. ett så här känt varumärke lär väl klara det?
Jag lovar att jag ska testa det i höst, än så länge fick det räcka med att smaka glassen i värmen.

Och med det säger jag hejdå till Trollbackevägen 14, jag kommer sakna den fina lägenheten som efter månader av tjat äntligen fick en köksdörr. Precis lagom till flytten.
Hur det ser ut i höst är fortfarande ganska öppet, just nu känner jag mig mest hemlös här i Daniels lägenhet som just nu ser lite annorlunda ut än innan. Jag återkommer med bilder när jag vågar visa det för Daniel.

Inga kommentarer: