fredag 15 oktober 2010

Äntligen!!

 Jag har nu äntligen kommit mig för att skicka in ansökningarna till studera.nu för högskolestudier i vår. Det är så svårt!
Speciellt när man som jag måste safea och komplettera och allt vad det heter bara för att jag inte hör hemma i Göteborg( I varje fall på pappret). Jag är lite nervös, mest eftersom jag rent tekniskt INTE riktigt gjort ett klart val om exakt vilken inriktning jag vill läsa. Efter nästan en hel termin med b-kursen i Redovisning känner jag att jag faktiskt gillar det bättre än vad jag gillade b-kursen i Marknadsföring. Redovisning som låter så tråkigt. Men det är roligt.
Tyvärr låter c-kursen i Kalmar dödens tråkig. Göteborgs låter rolig. Det måste ju låta intressant om man ska läsa det, eller hur?

Vad är egentligen bäst för framtiden, om man nu är intresserad av båda? Redovisning eller marknadsföring? (Eller dubbel examina, kanske. Jag är ju redan på väg.)

Idag har jag skrivit presentationer och gjort små presentationssidor för rookiebanden som presenterats för Rookiefestivaln 2010 idag. Tyvärr var jag helt ute och cyklade vad gällde tidsplanering. Jag som är så van bildhanterare och med mina färdiga mallar som jag så lägligt gjort dagen innan borde jag väl ändå lyckas klara allt rätt fort? Ja... men inte hade jag räknat med allt detektivarbete som kom till. Har du lust får du gärna gå in på skapelsen. www.rookiefestivalen.se är adressen. Sedan går man till fliken för artister.

Inga kommentarer: