tisdag 5 oktober 2010

I was just about to tell you...

I helgen, mitt under sjukdom och jobb, så köpte jag mitt dyraste inköp någonsin.(Faktiskt. Jag köper inte särskilt dyra saker. Jag går inte omkring med dolce gabbana-väskor och prada-skor) En Canon 550D.

"Hade inte du redan en systemkamera?" Tänker någon. Nej, jag hade ett mellanting, en så kallad Långzoomare canon powershoot s3is(Det har kommit typ tvåtusen uppdateringar på den nu, btw). Jag kunde faktiskt lura folk att det var en systemkamera ibland. Så länge jag inte lade den bredvid en sådan. Då var det kört.
Lyckligtvis är det fullt av motiv hemma hos Elin och Emil. Eller, det finns främst två. Två katter.

Det här är Freja. Hon är lite tjock(Väger nästan ett helt kilo mer än sin syster Frida) men det syns inte på bilden.
Då har vi förstadiet till "Ugglelooken". Och där är lådan till min kamera. Ifall du inte trodde på att jag faktiskt köpt den. Den här bilden tog för övrigt Elin innan hon listat ut hur man ställde in vitbalansen.
Och här har vi en björn. Eller en hamster. Av någon anledning blir hennes ansikte dubbelt så brett ibland. Jag vet inte varför.
Och här är jag. På Kosta boda outlet i Kosta(Någonstans i närheten av växjö). Äntligen en bild på mig och min kamera.

Inga kommentarer: