torsdag 21 oktober 2010

Bombmannen i Kalmar

Aftonbladet uppdaterar nu om en bombman i centrala kalmar som man varit tvungna att spärra av ett stort område i Kalmar för.
Det var faktiskt ganska stort, märkte jag när jag cyklade hemåt. Första avspärrningen var vid korsningen Norra Vägen/ Erik Dahlbergs väg och sträckte sig över norra vägen hela vägen till Esplanaden.
Jag, som dagen till ära hade tagit med mig en kamera var helt lyrisk. Fy vad kul att det äntligen händer något i den här stan(Sedan kan man diskutera om det var en så bra händelse) Så jag cyklade runt där och försökte komma nära. Tyvärr(Eller kanske lyckligtvis) hade polisen spärrat av bra.Varenda korsande väg till Smålandsgatan som var den enda vägen man kunde åka på var avspärrad.

Jag gav alltså upp.
Korsningen till Erik Dahlbergs gata
Nu verkade det också som om "bombdramat" är över och att allt gick lugnt till. Inget drama alltså.
Men tänk att det kan vara lika spännande att bo i Kalmar som i Göteborg ibland.

Inga kommentarer: