onsdag 17 september 2008

Jag ville hem

Så satt man där. tio minuter efter att lektionen slutat på musikvetenskap och en snubbe från kåren är på besök för att berätta om deras verksamhet. Hela mötet fick mig att fatta varför folk är så dåliga på att engagera sig i ämnesgrupperna. Herregud så tråkigt det var!
Jo alltså, han själv var förståss rätt trist(Jag satt mest och tyckte synd om honom för att ingen skulle vilja skriva på papperet.), men hela upplägget var ju ungefär lika tråkigt.
Och sen när det var slut, då ville jag bara hem. hela vägen upp till hållplatsen var det enda jag tänkte på hur trevligt det skulle vara att komma hem och sätta sig i sin hemska stol(Ja, datorstolen är jättedålig ergonomiskt sett. I varje fall för skrivbordet. Jag hatar det, ändå sitter jag där)
och logga in på min dator och leta lite musik som kunde betyda något.
Kanske skriva in lite klassiska gitarrnoter på Finale.
typ nåt sånt.

Och så ringer Pierre och berättar om nån dum jäkla brandutbildning som jag måste gå på. USCH. säger jag bara.USCH.
Nu blev jag så deprimerad att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Den här stolen var förresten inte heller någon höjdare för ryggen.
Nu hittade jag dock Lastfms musiksida så att jag kan logga in på mig själv och lyssna på låtar som tydligen "Ska" passa mig enligt tidigare lyssningar(Sen att jag inte kan minnas nån gång då jag lyssnat eller överhuvudtaget GILLAT Apoptygma Berserk, som var den första artisten som kom upp, det upphör aldrig att förvåna mig.

Nu dök resten av PU upp. hejdå.

Inga kommentarer: