måndag 24 november 2008

Det är KALLT

Är det bara jag som verkligen ogillar vintern? (Jag vill säga "hatar" men jag vågar inte. Det finns alltid någon som säger "Hata är ett starkt ord" så denna gången säger jag inget sådant.)
Nu har snön kommit till stan(Även om det inte är mycket) och jag blir inte glad.
Därför kommer här:

12 Orsaker att inte tycka om vintern

  1. Det är kallt
  2. Det är blött(Om inte så blir det det snart)
  3. Det blir kallare när det är blött
  4. Det finns snö att kliva i som gör det ännu kallare.
  5. Min näsa fryser
  6. Resten av mig fryser också
  7. Det blir mycket jobbigare att gå om bussen är försenad. för att det är KALLT.
  8. Bussarna och spårvagnarna blir försenade. För att det är snö. och kallt.
  9. Det finns få snygga vinterjackor som är varma nog.
  10. Det blir högre elpriser(Inte för att det påverkar mig som har el som ingår i hyran, men de andra)
  11. Man måste duscha längre på morgonen.(För att det är KALLT överallt utom i duschen)
  12. Man måste huttra i sängen när man lägger sig och när man vaknar i evigheter(Gissa varför. FÖR ATT DET ÄR KALLT och det vet täcket om, så det är också kallt.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så.. det är kallt alltså?