torsdag 20 november 2008

Spårvagnar på fel ställen

Egentligen känner ju bara göteborgare till just detta fenomen, men...så har det iförsig varit med andra iakttagelser jag gjort också. Så, det jag ville säga är: När man ser 9:an eller 11:an på redbergsplatsen så vet man att något är fel. Då har det hänt något, en olycka eller vägbygge eller nåt(Fast vägbygge brukar inte resultera i att spårvagnarna åker fel.)

Det var Daniel som sa det först. Han såg 9:an utanför sitt fönster i morse. Där hör den inte hemma. och som vanligt när man ser en vagn eller buss man inte känner igen och inte vet om den ska åt rätt håll så vågar man inte hoppa på den.

Jag skulle faktiskt bli väldigt förvånad om jag såg 9:an hemma hos mig. Fast det kan ju bero på att inga spårvagnar går hit.. Vi har inte ens ett spårvagnsspår på studiegången....
Som man förstår var det här inte det vettigaste jag hade att säga idag.

Inga kommentarer: