torsdag 6 augusti 2009

23.53 i busskuren vid Särö kyrka

23.53

Sen kväll och klockan är snart tolv. Ändå tycker jag att jag sprang tidigt från jobbet idag. Jag hade förståss glömt min ficklampa(har man inte använt den på ett tag så glömmer man bort att man behöver den) och blev erbjuden den som fanns på jobbet eftersom jag ändå ska dit igen på fredag. Men... kan man gå den lite längre vägen så är det ju ingen fara, eller hur? Där finns lysen ändå. Det är skogen som är läskig.

Det är klart att det blir spännande att flytta och se något annat igen. Litegrann oroar jag mig dock över Pierre, att han inte ska hitta något jobb eller att han inte ska tycka om stan. Jag vill så gärna att han ska trivas där med mig.

Dock så förstår jag honom, klart att det vore så mycket enklare att bara stanna här i Göteborg där det finns jobb och skola och vänner. I Kalmar finns ju inte det där för honom. Där finns bara jag, och jag hoppas så att jag ska räcka till för honom.

1 kommentar:

Eligin sa...

Glöm inte mig och Emil. Nu ska vi flytta ihop! jag tror det kommer att gå bra, han kan ju plugga också. och söka jobb samtidigt.
Det kommer väl gå hoppas jag.

Jag är lite orolig för Emil också... men jag tror det kommer att bli okej.

För övrigt, kolla på Blocket på lägenheter. Kolla länken http://www.blocket.se/kalmar/Fin_4a__forstahandskontrakt_22793597.htm?ca=18&w=1

7000 är väl ok? Eller är det för mycket?