onsdag 30 mars 2011

De högsta skorna jag äger

Igår trillade ett par nya skor in i mitt hem.
Inte ett par blå pumps som jag nämnt tidigare, utan ett par lila Marble skor. Jag vann nämligen ett par sådana på Tradera för ett par dagar sedan, och igår kom paketet.

14 centimeter är klacken på! Hjälp, säger jag bara. Jag har nog aldrig haft ett par högre skor på mig.
Vi räknar lite.

Bild Skor Klackhöjd Platå Klack - platå
lilamarble Lila Marble(de nya) 14 cm 4 cm 11 cm
natskor Nätskor från Scorett 13 cm 0,5 cm 12,5 cm
rosapumps Rosa pumps 11 cm 2 cm 9 cm
scorett Svarta Scorett-öppen tå 10,5 cm 1,5 cm 9 cm
matsumoto Röda kilklack - Matsumoto 12 cm 2,5 cm 9,5 cm

Och med min fantastiskt snygga tabell som jag nu jobbat med i sisådär 30 minuter inklusive fotograferande, mätande och kodande i dreamweaver kan vi därmed se att de lila skorna förvisso är de högsta skorna på listan.(sedan har jag faktiskt fler skor, men de är inte högre ändå), men inte de som jag får stå högst i. där slår förstås nätskorna med en centimeter. Och den centimetern är viktig för hur möjligt det ska vara att gå i skorna.
Däremot är det de skorna som jag blir absolut längst i. 

Jag ska kanske ta och fylla på min tabell ännu mer med mina andra skor. Bara för att ha en trevlig överblick över dem. Bra idé tycker jag.

1 kommentar:

Eligin sa...

DO it!! Jag vill också göra det! Hjälp mig fota när du kommer hit.