torsdag 31 mars 2011

Ett par nya, fina lakan

Min vän Daniel har troligen mer lakan och bäddset än han har kläder till sig själv. Jag -  (Eller kanske säger man "vi", även om jag köpt alla lakanen utom ett par som är hans. De använder vi aldrig.) har tre bäddset. Med bäddset menar jag naturligtvis tre PAR av bäddset. Det är nämligen så att man måste ha likadana lakan i sovrummet, och med två täcken krävs två likadana påslakan.

"Det är för övrigt därför vi aldrig använder hans lakan - Jag bryr mig inte om vad han tycker, men bruna och blå lakan är inte ett set bara för att de råkar vara rutiga båda två."

Kort sagt, vi hade tre lakan(man skulle ju, om man vill, säga att vi har 6 påslakan). Daniel har trehundra.
Men nu har vi fyra (Daniel har därmed trehundraen) eftersom jag köpte ett par idag. (och daniel också. han köpte ett likadant till sig själv)
Visst är de fina? De är vita med ett grått rosmönster på. De andra lakanen är för övrigt vita, gråa och svartvita så dessa blir ju ett färgglatt alternativ (Vi räknar inte de blå-bruna av princip)
Och här är rosmönstret i närbild.
Okej, nu är det sent. Dags att gå och lägga sig.

Godnatt!

Inga kommentarer: