söndag 5 februari 2006

Ännu en söndag

Idag var bäddat för att bli en kass dag. Somnade typ halv tolv igår(Inte särskilt sent med tanke på att det var lördag) utan att ha orkat sminka av mig eller byta om. Vaknar klockan halv fem på morgonen, utan att nu heller orka sminka av mig eller byta om.
Dessutom har jag hela natten drömt om att jag glömt min nyckel sittande i dörren. JAg kommer inte ens ihåg om jag verkligen har gjort det eller inte.
Det enda jag orkar göra är att halvsovande se ut över det jag kan se av mitt lilla rum och se om jag kan se nycklarna.

Det kan jag inte.
Inte ens det får mig att kliva upp.
Sen fyra timmar senare vaknar jag till igen. har drömt fler drömmar om nycklarna och också nån drum om att jag och min syster Elin är ute och åker vattenskidor. men jag tror det var nåt fel, vatenskidorna åkte liksom inte rakt fram, de åkte liksom... de låg åt fel håll! tror jag. Åtminstone tror jag det var det drömmen handlade om. Jag tror Daniel körde båten. jag minns inte. Kanske.

Jag kliver inte upp nu heller.
Klockan tio (Nästan prick) hör jag någon som bankar på dörren.
det är nicklas, jag vet det. Den här gången tänkte jag vara snabb och öppna dörren. (Jag brukar inte göra det.) Jag springer upp, Mest för att jag fortfarande tror att nycklarna sitter i dörren. (Alltså tror jag att han kommre stå kvar därutanför och kalla mig dum för att jag glömde sittande i dörren) Men han är borta. och nycklarna är för övrigt inte heller där. Nu ser jag också nycklarna ligga bakom mig i en av de där jobbiga högarna jag har på golvet. JAG MÅSTE STÄDA.

ÄH, jag kliver upp.

Jag duschar, sminkar av mig, lägger en ansiktsmask, sminkar mig, klär på mig, packar ner datorn och går ut. det är för sent för frukosten och jag upptäcker att typ alla mina kläder hänger nere i torkrummet så jag tar på mig musikalbyxorna(De å så snygga gamla gråa musikaldansbyxorna)

Flygeln är tom och för första gången i mitt liv kommer jag inte ihåg koden till flygeln.
jag slår ett par gånger på måfå mwen märker att det inte går och ser snabbt som sjutton på mina nycklar där koden står och skriver in rätt kod precis i tid.

Väl inne i datasalen vägrar min lilla dator att funka så jag får logga in på en av skolans usla datorer. det är det jag har gjort nu.

SUCK

Jag som inte har nån cd-spelare, jag måste lyssna på alla musik i datorn.
Jag funderar på att köpa cd-skivor, är lite småtrött på musiken jag har. i varje fall tillräckligt för att köpa nytt.

Datorn vägrar för övrigt fortfarande att funka. så nu kan jag inte spela betapet heller. det går för segt på de här datorerna.
Men men, Nicklas hotar med nåt straff om jag spelar betapet. Helkroppsmassage med massageolja... ÅH vad rädd jag blir. inte.

För övrigt tvivlar jag starkt på att han har nån massageolja i sitt iförsig stora men extremt sterila rum.

Inga kommentarer: