onsdag 10 maj 2006


Tisdag den 9/5 06
Så…då har man just haft städbesiktning.
Det är alltså verkligen slut nu. Mitt stackars rum!
Det är helt nedmonterar och förstört bara. Inte en grej finns kvar. Eller jo, Mitt lakan.
Hehe, för övrigt märkte hon inte att jag hade lagt in en extra bäddmadrass under den andra. HAHA!
Kul att upptäcka det sen.
För övrigt är den här städbesiktningen aningen,… elak liksom.
Jag var paranoid i flera dagar…eller okej, typ två dagar.
Jag följde ju inte med till Åminne, och åh vad trevligt det är att tvätta fönster när man har en sån där härlig fönsterkarm.

”MIN MUGGTERMOS LUKTAR USCH OCH FY!”

Det var alltså dagens inlägg.
Jag har övertalat Erika, eller erika har snarare övertalat mig att titta på RENT ute i skolparken och det är det vi gjort fram tills typ nu, fast filmen är inte slut än, det har bara gått typ 40 minuter av den.
Och Nicklas och Erika sitter just i detta nu och bråkar med Pinnar. Och niklas ger ifrån sig fuuula skratt när han vinner.
Hur man nu vinner i det där usla …spelet? Pinnbråket?
Jo, jag blev godkänd i alla fall. Så när som på några gråa streck på fönstret. MEN!!
Försök själv att tvätta fönster mitt i natten. Eller okej, nio. Eller tio. Jag har glömt.
På kvällen alltså.

Dagens bild: Puckon som sjunger habibilåtar och ja…njuter av vårsolen. Erika(blondinen med flätan) och Nicklas,(Den stora svartasjalen på en grön t-shirt)

Detta skrevs alltså idag klockan typ kvart i tre en kvart efter min städbesiktning. Som nu då alltså är avklarad. Och i övermorgon flyttar jag in i rektorsvillan.
Sen kommer de små nysökarnahit.

Onsdag 10/5
Det där var alltså gårdagen.
Skrivet igår också.
Idag ska vi iväg och leka Ludo. Eller spela. INGEN vet vad det är för nåt.
Egentligen borde jag väl gå dit. Det ska jag väl göra också. förr eller senare.
Jag håller bara just nu på med att bränna skivor från Musikaliska sällskapet som var i söndags.
Och bildskivor till andra intressenter som vill ha skivor.

Så nu är mina skivor...slut. Mina egna alltså.
Jaja, jag har fått igen pengarna för skivorna jag köpte för nån månad sen och ännu inte använt.
Iallafall nåt. jag kan ju köpa nya om jag vill ha. eller hur?

Men tiden här på skolan börjar rinna ut.
Dagens bild: Blir samma som gårdagens bild...eller nej förresten. ge mig en sekund att gå och fota en grej.

DAGENS BILD: igen. jag tog en bild på instrument/notförrådet. Där ligger mina älskade flöjter som jag har spelat på hela året. Ja, de är förståss inte mina, men... Basen ligger därnere. jag orkar inte beskriva vart. jag vet iallafall. och tenoren och alten ligger i ett skåp där bredvid. Jaa...min alt och mina sopraner och andra grejer är ju mina så de får åka hem...

För övrigt..."nu har jag fått den jag vill ha" lät ganska så bra. Jag kan nog ändå vara nöjd.



"Jag kanske är lycklig. Jag är i varje fall inte olycklig. Resten får
framtiden utvisa."



Inga kommentarer: