måndag 7 augusti 2006

And here they are. frågorna och svaren som ingen egentligen tänkte på, utom jag.

- Så Frida, varför slutade du så plötsligt skriva i din blogg?
Eh...Jag vet inte riktigt, plötsligt visste jag inte längre vad jag skulle skriva, jag kunde inte skriva mina egna tankar eftersom de bara handlar om en sak. hmm..
- Vad handlar det där förra aningen kryptiska meddelandet förra veckan om?
Som vanligt.. om en pojke. förståss. Det gör förresten allt nuförtiden. Och det stör mig som bara den att ligga och vänta på sms. Men ändå. äh, kan som vanligt inte skriva nu.


Sitter faktiskt här och raderar hälften av allt jag skriver. för att jag inte KAN skriva vad som helst. and that's just how it is. Det handlar bara om att I'm a troubled young mind som...okej det är allt jag har.

Har sett på ett mycket stort antal avsnitt av OC i följd den senaste tiden. Är nästan klar med första säsongen, tredje såg jag för ett tag sen. andra är jag typ på tredje avsnittet, vet inte varför jag ser på det när jag ändå vet hur det blir.
Men men.
saknar gamla vänner lite smått, längtar lite smått till gotland också, av olika anledningar. det ska bli skönt att komma bort från allt, men samtidigt jobbigt att lämna något annat.
Sommaren gick bara så fort, eller hur?
och det här är första lediga dagen på en månad. Min semester och mitt sommarlov börjar nu, jag har inte haft något alls sen jag kom hem i maj.
Och nu är det redan augusti. snart börjar skolorna för gymnasievännerna.
Och här sitter jag och önskar att saker och ting kunde hänt tidigare och varit annorlunda från första början.

Och förresten det där kryptiska jag skrev i förra meddelandet?
Fixade jag det?
På sätt och vis. ja, på sätt och vis.


Såg Winnerbäck i lördags förresten, med min kära vän Annelie. ja, och Jimmy och hans lillasyster Jeanette också. och ett gäng människor Annelie kände.
Ja, och alla andra som stod och hoppade i Rothoffsparken som jag inte kände. Sen kom jag hem till Daniel och Elin som satt och drack apertif och sminkade sig.
Och vi gick ut, till Rolling, och sen det sedvanliga doppet i ån. Det spelar ingen roll hur äckligt andra kan tycka det är. för oss är det en grej. Som måste göras.
Sen badar jag inte naken i ån. no way. Eller...kanske sen. kanske på onsdag. we'll see.

Och hjälp vad kallt det kan vara efteråt. kallt. så att man nästan fryser ihjäl. Då är man glad för en arm som ligger runt en. så att man nästan glömmer hur kallt det faktiskt är.

Inga kommentarer: