torsdag 14 december 2006

Lucia

Så lucia är över till slut. Efter ett antal dagar. ...eller ja, sen i söndags.
FINALLY
säger jag.
Men... Apropå inget. Det är i varje fall över nu.
Sista konserten var idag klockan 19.15 på nån restaurang eller "Ludrets"(deras S ser ut som L, är det mitt fel?) a.ka Sudrets konferens...lokaler? ja, tror det.

För övrigt. förra året vi gjorde detta var jag lucia istället för tärna. Hittade en gammal bild i mitt gamla arkiv(som iförsig bara är typ tre år gammalt men som innehåller runt 3500 bilder som jag oftast tagit med min kamera...eller fått av nån.)

Så...bättre som tärna eller som lucia?

För det första måste jag själv säga att mitt hår är snyggare nu (eller hur? jag satt och krusade det med en plattång i en timme innan vi åkte iväg. dessvärre glömde jag spreja det så det försvann ganska fort. )Men men...det var ändå helt okej. Dessutom harjag snyggare lucialinne det här året. Förra året var jag lite sen att välja.dessutom ville ALLA hjälpa mig så att jag skulle få rätt och tjatade och tjatade så att jag blev trött och bara tog ett som var lagom långt. Det jag hade nu var ju åtminstone rätt snyggt.(jag valde själv denna gång. och vägrade lyssna på dem som sa "Men Frida,det där är väl okej?")

Inte för att det var viktigt.

Idag var uppspelet inför julkonserten nästa vecka. Jag ska ju bortåt tenerifa så jag är ju inte här då. Men av nån anledning får jag en känsla av uselhet om jag inte är med på en så viktig konsert. Man ska vara med på julkonserten om man är på plats. annars är man dålig(Och nu hoppas jag att det inte är nån som inte är med på julkonserten som jag missat som läser detta)

Därför iallafall... var jag tvungen att säga till alla att jag faktiskt skulle bort. och passade samtidigt på att säga god jul och gott nytt år och allt det där.

Jag pratade med Sebbe idag. Om det där. Jag visste att han skulle försöka övertala mig att stanna kvar.jag visste att han skulle ha bra argument och dessutom vilja hjälpa mig. Jag vet också att han mycket väl har rätt i många saker.

Men... Nu är det som sagt jag som ska hem på lovet och tänka. och till tenerifa. och tänka. Jag borde lägga mig nu. Bussen mot visby går klockan 05.15.Och jag har inte packat klart än.

Men jag har inget behov av att sova än. sova kan jag göra på bussen, eller båten, eller i bilen på vägen hem. eller kanske inte i bilen förresten.

Och Daniel var så fin också. Heh. alla såg iförsig ut som sektmedlemmar i långa vita klänningar. speciellt killarna som varken har band eller lingonkrans.

Hur han såg ut kan man se på hans blogg:http://elizabethgeorge.blogspot.com/

(Eller här. det är ju faktiskt jag som tagit bilden)

Konstiga människor skriver till mig på QX om absolut ingenting vettigt. Varför? ser jag ut som nån som känner för att snacka med 44-åringar på internet? Okej, jag vet, jag är en dömande människa. Det är lite synd om folk för mina fördomar. Men... njae...alltså, jag är bara sur över folk som försöker ragga på mig på en gaysajt som QX när jag specifikt sagt att jag inte vill det. Om man är straight ska man inte ragga på en gaysajt. Det kan man göra var som helst annars om man tycker det är kul, men gaysajter är till för gayfolk att ragga på. Tycker jag. Tyck du som du vill.

Okej, där hade ni dagens lektion i folkvett....

Och Daniel sitter och stönar över produkterfrån teknikmagasinet. Jag vet däremot inte vad. ska fråga sen när vi går härifrån.

snart

troligen.

Så...bättre som lucia eller tärna? (jag vet, av nån anledning måste jag fråga, jag vet precis vilket svar jag vill ha, dock. det har jag hintat om hela tiden)

6 kommentarer:

Frida T sa...

För övrigt. VEM ÄR SNYGG med ett gäng ljus på huvudet?

Frida T sa...

Nej, men du ser ut som en sektmedlem!

Dessutom kan du inte le på kort.
Hah. vem skrattar nu?

Anonym sa...

Underbar konversation!

Anonym sa...

Puss på tutten!

Frida T sa...

Åh.... vad jag "Undrar" vem Anonymous är.

Kul hörru!

puss

Dimtuss sa...

du är alltid snygg, men ok, du ser mer avspänd ut som tärna. Puss