onsdag 25 juli 2007

En gång i veckan

Ja..typ. Så länge vi inte har internet hinner jag knappt göra ett dugg.
på internet alltså.Eller något överhuvudtaget.
Det blir ju ganska mycket...Ja, först är det jobb. Såhär ser en vanlig dag för mig på IP jourveckor ut:
07.50: Klockan ringer. jag tittar trött på den och tänker att jag kan stanna i sängen till åtta.
08.04: Jag går upp. tar min rosa morgonrock och promenerar mot duschen.
08.30: brukar jag vara klar att gå ner och äta frukost.
08.45: Åker jag iväg på min cykel mot IP.
08.55: Pappa låser upp. kunder hänger oftast på dörren såhär dags.
09.15: Jag känner mig aningen sysslolös då de första kunderna gått, och jag startat upp alla datorer och praktiskt taget står och ser dum ut. Så jag skriver ut bankgiro från sussis dator.
09.30-11.40: Tappar jag kollen på tiden och tar hand om kunder, tar emot gods och svarar i telefon och allt annat som finns att göra.
11.40: kommer jag ihåg att det snart är lunch.
13.15: Äter lunch. under evigt ut och inspringande i lunchrummet för att ta hand om kunderna som droppar in. (vi har ingen särskild lunchtid. man äter när man hinner)
13.50: Tittar alltid på klockan. stängning strax. Ofta kommer dessutom ett godsbud i en röd bil alltid tio i två och förväntar sig att man ska ta emot hand gods(Jag har lärt mig känna igen alla klantar som kommer med gods. det är samma killar varje gång)
14.05: Hjälper de sista kunderna och hoppas att de inte ska ha evighetshjälp.
14.15: Går iväg och packar upp godset jag inte hunnit med under dagen, städar undan, släcker ner i godsrummet och cyklar hem. Oftast inte förrän tidigast 16.00 om dagarna. oftast senare. Fast nu den senaste veckan har det varit riktigt lugnt.


Och självfallet är detta ungefärliga tider. (utom 13.50. Då kollar jag ALLTID på klockan. det slår aldrid fel.) Idag är det för övrigt en riktigt lugn dag. jag har ett par paket kvar att packa. men jag blir nog hemma om fyrtiofem minuter. Skulle jag gissa på.

Och bordet är nästan klart. ni skulle se det om jag kunde lägga upp bilder. men se det går inte.
Tydligen har telia stängt ner vårt nät(Märkligt att det bara är VÅRT nät och ingen annans? Jag tror datasnubben ljuger.Hursomhelst får väl huset nytt internet snart. lika bra att detta hände. annars skulle ändå aldrig nåt vettigt bli av.)
Och Pierre tänkte komma in till stan. men först ska jag försöka hinna hem och måla.
Okej, nu hörde jag telefonen ge ifrån sig ett ljud som jag gissar är ett sms. så...jag kollar det, packar upp mina paket och åker hem.
bye.

Inga kommentarer: