söndag 1 juli 2007

Livet jag lever del 1

Jag känner mig fräsch.

Ja, ungefär sådär fräsch som Daniel kände sig nyår 2005 då alla var bakfulla och småäckliga medans han var nyduschad och ren, dock lite bakfull. Heh.
Ja, nu är ju inte folk runtomkring mig ofräscha eller så. Njae, Jag känner mig bara glad, fräsch och snygg..

Jag har nyfärgat hår(Ja, sen någon dag i alla fall) och har äntligen lyckats få till precis den där nyansen jag velat ha hela tiden.:)Minns hur sur jag var när jag ville ha ljusbrunt sist och fick svart. Nu tog jag inga chanser, jag blekte håret två gånger(för att bli av med det svarta) och sen lade jag i en ljusbrun färg som bara satt i halva tiden. Det blev bra.

Jag har lite nya kläder från ett nytt och fräscht ställe. (Dvs Newyorker.) Ett vitt lackskärp, en underbar jeansaktig, grå kavaj, en rödprickig skjorta, en svart/vit skjorta och ett par svartvitrutiga ballerinaskor. Man känner sig fin i dem.

Min hud funkar bra, jag har äntligen köpt ny fräsch rengöringskräm(Det var på tiden), dessutom passade jag på och köpte en blå fräsch kroppspeeling. (jag gillar peelingar, de är trevliga)

Och jag försöker numera hålla mina tablettider så att jag verkligen tar vitaminer och p-piller och vad det nu kan vara. Då håller man sig frisk. och fräsch

Jag har en ny kamera som jag kan promenera omkring med i fina kläder och känna mig snygg, fräsch, och duktig när jag tar kort(Ego och fåfängt jag vet. Men…det känns roligt)

Jag gillar mina ben. Jag kom att tänka på det idag. Fräscht.

Mindre bra saker dock:

Pierre är borta på finlandskryssning, det är säkert jätteroligt och trevligt för honom. Och klart jag unnar honom den. Jag saknar honom bara lagom mycket, jag vet ju hur snart jag får se honom och jag vande mig nog mycket under distansen... Däremot blir jag jätteglad när han är här igen och jag får höra om kryssningen och vad som hände. det hade varit så roligt att följa med.
Teatern funkar ju. Inga problem egentligen. Idag blev den inställd, men det gjorde mig inget som ändå hellre ville hem och ta kort med min nya kamera. Så det är inte ett dugg ofräscht. Fast teatern i sig kan kännas lite ofräsch. speciellt skorna. (Nej, inte de på bilden. de är urfräscha och nya)

Övervåningen känns tom. Tom tom tom. Jäkligt vad fort jag ändrar mig på dom punkterna. Jaja, det är väl för att jag sovit ensam i detta hus flera nätter nu, då blir det lite tomt. Fast jag ändrar mig nog snart igen. Jag gör sånt.

Mitt rum är stökigt. Ofräscht.Och det ligger högar av tvätt utanför badrummet. Jag hatar när man inte kommer fram till köket på grund av det. Usch!
Jag har mens. Aningen ofräscht.
Och jag är paranoid. Varför stod i förra bloggmeddelandet. som skrevs efter detta. duktigt.

Fräscht/Ofräscht
Som du säkert förstår så överansträngde jag mig för att få in ordet "fräsch" överallt. Stavas det ens så? Hur stavas deT? Fräsh? Fresh? Nej, det är engelska. Eh..tips någon?

Inga kommentarer: