onsdag 15 augusti 2007

Internet igen....

Det är nu som jag ska hoppa och skrika och vara lycklig över internet. Och yes.. det är jag, men jag hoppar och skriker inte. Jag skickar helt enkelt ett gäng mail till folk(Okej, Till Daniel. Och möjligen skriver jag det på msn) men inget mer.


Nu börjar det för övrigt lugna sig. Jag börjar staka ut min väg, iallafall för de närmaste veckorna. Förståss alltid med förhållningen att allt när som helst kan ändra sig. Jag försöker ha en plan B för händelser som jag tror möjligen kan hända. Till exempel om jag vantrivs så mycket på kurserna att jag måste hoppa av. Eller om franskan är för svår så jag måste hoppa av(Basically, det mesta handlar om ifall jag hoppar av). Eller om...Ja, vad händer om jag inte får några vänner och vill flytta hem? Det kommer jag ju inte direkt att göra. Flytta hem alltså. Jag kommer ändå ha någon. Jag kommer ha Moa, och Pierre förståss. Och Pierres vänner visar rätt gott löfte om att kunna passa med mig... Okej, detta är som ni förstår en liten rädsla för mig. Men jag ska lugna mig, det ordnar sig nog.
Mamma och Pappa är som vanligt borta i Kopparberg. Elin är som vanligt hos Emil. Och Daniel jobbar, fast bara tills imorgon. Sen ska jag träffa honom igen. Så här ser mina närmaste dagar ut.

Torsdag16/8: Jobb på IP, Sen gå till strömsholmen och kolla in glasstånden och Rixfmfestivalen.
Fredag17/8: Jobb på IP. Sista dagen. Kanske ut på kvällen med Göran och hans kompisar.
Lördag18/8: Extraföreställning av "En midsommarnattsdröm" i rothofsparken.
Söndag19/8: Packa så gott det går. Plocka fram lådorna iallafall och lägga saker i dem.
Måndag20/8: ev. till göteborg. annars: PACKA.
Tisdag21/8: Ev. diagnostiskt prov i göteborg. annars... boka biljett till göteborg
Onsdag22/8: Åka till Göteborg. nån gång på dagen.
Torsdag23/8: Franskaintroduktion.. Sen fixa kåravgift och registrering och grejer.
Fredag 24/8: Hem. Eller stanna och fråga om Moa vill ha hjälp att flytta in.
lördag 25/8: Årsdag för mig och Pierre. Är jag kvar ska den spenderas med honom.
And so on: Här vet jag inte. jag kan bli tvungen att åka tillbaka igen, ifall lektionerna börjat. Vi får se. Annars vore denna vecka finfin för att packa hemma och fixa inför flytten.

(Nu kom Elin för övrigt hem)

Där har ni det, mitt liv, i ungefärliga drag, för nästa vecka. Fast det kan som sagt ändras. som jag nämnde. I guess we'll see.

Nu ska jag sova. Bilden är från i måndags då jag var riktigt lycklig över att Pierre skulle tillbaka till Gothenburg(Ja, egentligen var jag inte glad alls... som kanske synes.)
Adjö då.

Inga kommentarer: