lördag 15 september 2007

Franskastudier när de går som bäst...

Okej, jag medger med största vilja att jag faktiskt totalslösar bort min tid bara genom att göra detta dumma inlägg. Men det är för min egen tristess skull. Och för att jag faktiskt inte orkar mer. Eller okej, det gör jag väl nog...sen. Frida pluggar. för fullt. eller försöker. Jag börjar lite smått somna. Men det ska nog gå. Trötthet finns det ju alltid lösningar för.
Som tillexempel att koka kaffe. och dricka det. (Givetvis, vad är annars meningen med att koka kaffe? Just det, ingen) Så... jag dricker kaffe. försöker fortsätta.
Go-od, this is boring. Je suis...triste....Eller désolé...Eller nej, det är ledsen...Hur i helvete säger man uttråkad?
Jag kollar helt enkelt i min enorma jobbiga ordbok. som jag egentligen använder för att översätta ord jag inte förstår från min dumma franska läsebok om nån som heter Oscar. hursomhelst. Vara uttråkad: S'ennuyer... där ser man. Je m'ennuie... Det låter inte helt rätt. Eller? Helvete, jag är verkligen usel på franska.
Lugn. det finns datorer också. och internet. hah. "I'm bored" skrivs in i ett översättningsprogram och fram kommer "Je m'ennuie" Hah! det var rätt. fan att man inte kan lita på såna där program.
Okej, återgå till läseboken. Oscar är en dålig patient, ah, där ser man. visste väl det. "...ils se forcent à rire quand je sors une blague..." Himla jobbigt hörru. Synd att ingen gillar dina skämt.
Ord jag inte förstår...slå upp.... facon(c med en sån där jobbig grej under. en cedilj..) ah, sätt. ..jaha...hur får man in det då?
JAG ORKAR INTE!! dumma jävla bok. Måste man översätta varenda ord för att fatta något? hmm... jag måste SÅ läsa på min grammatik...men...neeeeeeej....
Dö Oscar, dö! Om jag har sönder boken kan jag inte läsa den. HAH, då måste väl franskaläraren tycka synd om mig och låta mig slippa.




Ja, riktigt såhär kanske det inte är... Och hade jag haft sönder boken så hade ju förmodligen franskaläraren bara bett mig köpa en ny. Så...100 spänn till jag måste lägga ut... yay. detta känns ju finfint. För övrigt så har Oscar cancer så han dör säkert i boken sen ändå. hoppas jag. Je ne demande pas mieux... Eller okej det gör jag. Jag önskar mycket hellre. Okej, nu ska jag sluta med detta meningslösa ting och läsa i den dumma boken eftersom jag faktiskt inte lyckades riva isär den...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad du verkar ha tråkigt!

Frida T sa...

Menar du?