torsdag 14 februari 2008

Bruten lilltå? och på alla hjärtans dag till råga på allt...

Jag tror allvarligt att min lilltå är bruten!!
Ja, eller så är det en enorm spricka i den. Eller...så har jag en hjärtattack...(Ja...ska det inte göra ont i nån fot eller ben eller nåt...vänster arm kanske det var förresten)
fast. om det var något plötsligt så borde det ju vara över nu. jag har knappt kunnat ha skor på mig i en vecka nu.(Det är ju himla lyckat när man ska gå och gå och gå på sin praktikplats)

DEN GÖR SÅ ONT!

och jag har sagt till Pierre att om jag klagar för mycket så får han säga till..det är bara det att jag har en benägenhet att upprepa saker varje gång jag kommer att tänka på dem, därför...eftersom det gör ont, så tänker jag ju på min fot och min tå hela tiden. Då säger jag det HELA TIDEN. Stackars älskade Pierre.

Idag är det alla hjärtans dag och dagen till ära skulle Pierre fixa maten. Jag skulle efter många om och men komma hem vid sju men ringer halv fem och säger att jag slutat(Taskigt läge) Ja...jag får gå runt stan nån timme med min onda fot och gilla det taskiga läget.jaja. Det gick bra. På vägen hem sätter sig ett fyllo bredvid mig.

Fyllot:- Vet du var Studiegången ligger? (Tänk er nu detta med sluddrande fylloröst)
Jag:- Ja...det ligger på vägen. (Och mig med min röst helst.utan sluddrande)
- Jag är på rätt buss eller...?
- Ja, det är rätt buss.
- Åh tack! Vill du ha en blomma?
- Nej tack...det är nog bra så.
- Ja men...jag bor mitt emot studiegången. Jag ska hem till frun.
-Jaså ja...
- Men.... Ska du ha en blomma eller?
- Nej...tack. det är fortfarande bra.
- Men jag har ju orkidéer och...sånt. Eller är det en orkidé eller?
- Ja. Det ser ut som en orkidé.

Sen börjar han prata med folk runt omkring och jag skickar nödsms till Moa och Daniel om fyllot jag träffat. sen går han av på Härlanda. haha, det är hans problem att han inte hittade hem.
Den där tärningen gav jag till Pierre. Larvig liten löjlig kärlekstönterisak? Ja...kanske. Men lite söt är den väl? Jag gillar klyschor och traditioner på alla hjärtans dag. iallafall när jag är tillsammans med någon...annars är det ju lite jobbigt kanske... för mig. Det kan man se på rosen och vinet på andra bilden. Jag tjatade så på Pierre om att jag ville ha en ros. Och han sa nej om och om igen. Sen såg jag priserna på buketten(butik i nordstan) och tänkte..."oh my god, han får inte ha köpt en ros!" . Men det hade han, och inga tresiffriga summor som i nordstan tack och lov. Men en jättefin ros. Jag blev glad.
Och jag har inte tid...jag är så trött att jag får kämpa för att inte somna när jag kommer hem om kvällarna. Sen går det bra ett par timmar. Sen blir jag dödstrött igen. sen orkar jag inte röra mig. Då är det nästan försent. Nu har jag gått förbi alla stadierna, och dessutom tvättat ansiktet så nu är det bara att sova. godnatt!
Och hoppas ni haft en trevlig AHD (Alla Hjärtans Dag)

1 kommentar:

Anonym sa...

Massoe av kaffe funkar om man är trött på jobbet. det är därför kaffeapparaten står där, hallå!
Men du får iallafall gå hem vettiga tider. Vet du när jag slutar? Halv fyra. På alla hjärtans dag. OCh det roliga är att jag började 16.30. Gick upp två och en halv timme innan för att göra mig iordning och hann knappt ens ge Emil en puss innan jag var tvungen att sticka.
Nej, jag är inte bitter.