måndag 25 februari 2008

Häks och K6-drink

Så... för alla som känner till HÄKS.
Hemsidan är lite uppdaterad igen. Hur tänker eller orkar jag inte berätta, men jag föreslår att ni dels går in på www.haks.se och läser vad Pierre skrivit på nyheter och dels letar efter denna söta gris här som jag ritat alldeles själv på ett papper och sen fotat in i datorn och förstärkt och färgat. Den kan vara himla svår att hitta... tycker jag som knappt hittar den själv...
Pierre och jag tyckte att det var dags att uppdatera nu när det nya Häksgänget alldeles snart kliver på och ett nytt år liksom börjat. Det är lite tråkigt tycker jag dock, att det gamla häksgänget som jag umgåtts rätt mycket med i år inte sitter i Risjerk särskilt ofta mer.

Och förresten, ikväll tänkte jag att jag skulle testa mina nya likörer, Lychee och Parfait amour i ett par drinkar. Dock så upptäckte jag att Litchi-frukter enligt likörföretaget luktar och smakar parfym. Den jätteackra parfait amouren däremot blev ju snygg, dock inte så himla god. Alls. Men, i ett snyggt delvis grönt glas som detta så blev ju drinken fin iallafall. Och är numera döpt till K6.
Ja, den blev ju som sagt inte så god, men mest för att jag nog inte riktigt hade rätt råvaror hemma för att få den somjag ville ha den, dessutom smakade den inte riktigt självt som jag tänkt. Så... ja, det blev lite fel. Men, ja, än så länge när jag testade så innehöll den citronvodka, parfait amour, sprite och guavajuice. Den ska fixas, smaken av blåbär och mandel är inte så himla god. Men, antingen fixar jag väl till den, eller så går jag väl med flaskan till K6 och blandar ett dussin äckliga drinkar åt dem, de kanske vill dricka den endast för färgen(Detta grundar jag endast på att Pierre skulle dricka vilken drink som helst så länge den är grön, eller, kanske inte vilken somhelst, den där äckliga banan/chokladläsken vi hittade på Willys var ju himla äcklig, och grön) Iallafall lär de ju smaka, eller hur? (Det skulle jag göra)Eller så ger jag dem bara flaskan så kan de blanda sina egna äckliga drinkar, eller goda drinkar, med lite tur.

Nu blev diskussionen lång och jobbig. Slutsatsen är: Antingen så blir drinken god om några förändringar, eller så ger jag den lila flaskan till K6. Vi får se.

Inga kommentarer: