lördag 16 februari 2008

Jag ser ut som en nyopererad silikonläppsbrud...

Fakta 1: Jag ser ut som om jag just opererat in silikon i läpparna.
Fakta 2: Jag har röda skrapsår i halva ansiktet.
Fakta 3: Jag ser också rätt misshandlad ut...

Alltså, jag har världens största överläpp.

Så..hur hände detta? Ja, vi kan ta det såhär: Jag jobbade hela dagen på Cosmopol som praktikant i servisen. Sen fick jag gå hem en timme tidigare och åkte till Chalmers för Asppuben. Där gick jag till Risjerk och satte mig med gänget av grönklädda klantar på Kemi och drack öl. Sen fick jag punch, det var nog där det gick åt skogen tror jag. På såna här ställen ska jag inte dricka något som är starkare än öl.(eller möjligen en drink. En blå, ska jag nu säga varje gång jag går till gasquen från och med nu)
Ja, iallafall. Sen tog jag på mig ett par gröna korta hängelbyxor utan ben som jag tror att jag glömde min ögonbrynspenna i... hmm.. måste dubbelkolla det sen.
Sen var det asppub med tema barnkalas, Maria våfflade mitt hår och jag såg ut ungefär som Pippi långstrump. (kolla själva på facebook)I varje fall kallade alla mig det hela kvällen...så jag antar att det berodde på det, det kan ju liksom inte ha varit min enastående armstyrka direkt liksom (hah, jag får kramp vid fem kilos hantlar..eller kanske tio)
Ja okej, till saken. Jag pratade med Erika nånstans på kvällen, jag var rätt full redan där i telefonen om jag minns rätt. och sen har jag ett gäng obegripliga nummer i min mobil som jag INTE minns att jag ringt. ja, okej, Larsson, jag undrade var han var så jag fick numret av någon, kan det ha varit maria?
Ja okej, tillbaks i Risjerk...eller? nånting sånt. jag slutade nog dricka här kanske, minns inte riktigt... Men iallafall, vi ska hem, jag har glömt varför men det skulle vi, det var nog bra. och..till saken,

Vi går och köper Pommes i en gatukiosk vid centralen, någon kommer in och ropar att sjuttonbussen går om fyra minuter, vi blir lite stressade, och jag har bara ballerinaskor och lyckas på nåt vis snubbla och ramlar med ansiktet först på kullerstenen och tappar mina strips. Ja, och skrapar upp ansiktet och blöder näsblod som en idiot förståss.
Pierre kommer och hjälper mig och springer sen med blodiga händer och köper en ny stripstallrik med lök till mig och jag står med ansiktet i händerna, kollar på Pierres kavaj på gatan och gråter. Nu kommer förståss nån skum kille och frågar vad som hänt och när jag försöker säga att det är lugnt och att min pojkvän snart kommer tillbaka, säger han: "Oh no, what did he do to you?".
Till slut går han iallafall, jag står kvar, Pierre kommer med min stripstallrik och går till busshållplatsen...och jag grät och vägrar släppa händerna från ansiktet eftersom jag är övertygad om att jag ser hemsk ut.
Vilket jag gjorde, så...nu ser jag ut som en nyopererad, misshandladm, spräckt silikonöverläpp. Eller botox eller vad man nu brukar spruta in.

Ni får INTE se en bild, jag gömmer ansiktet i täcket tills detta läkt ihop och gått över.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du vet att pippi har två flätor som står rakt ut va?
dvs inte bara våfflat:P

Frida T sa...

Jag hade ju det också! Okej inte flätor men de stod rakt ut!

skrev jag inte det?