lördag 27 juni 2009

Barfota utan strumpor och skor...

För någon vecka sedan, på sturkö, sa Pappa att man skulle gå barfota för att leva längre.
Så jag gick barfota hem de 50 meterna från vår solplätt till lägenheten. Först var det gräs, vilket var lugnt. Sedan kom asfalten då jag förundrades över att det inte fanns någon småsten någonstans på hela stället. Sedan kommer jag upp på kullerstenen, här fanns småsten, det gjorde ont, så jag hoppade till gräset vid sidan om vägen. Sedan kommer man fram till dörren, där det luktar fimprök... Och där det ligger fimpar överallt.

Oh....så trevligt. Inte.

Att gå barfota fungerar nästan bara på landet, och på stranden. Och på privata tomter.
Det kan också fungera om man håller utkik efter tuggummi, fimpar, småsten och allmänt skräp och smuts i stan. Hela tiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så du tycker om o gå barfota om jag förstår det rätt?:)

Frida sa...

OM du inte kan läsa har du förstått det rätt. Om du kan läsa har du förstått fel. Eller inte läst överhuvudtaget.

FAIL till dig.