fredag 5 juni 2009

Att skriva tenta supersjuk

Sådär då, då är det över. Ja, skolan alltså, iallafall för den här gången.

Jag skrev nämligen den sista tentan idag. Det handlade om verksamhetsstyrning och formler och matte och skräp. Jag vet inte om det gick bra, men om inte kan jag iallafall göra om den i augusti.
Och jag är sjuk!
Ni kan inte tänka er hur jobbigt det är att skriva tenta när näsan rinner och halsen kliar och det känns som om bihålorna är så fulla med snor att det värker. Eller det kanske ni kan. Vad vet jag.

Jag kom iallafall till min tenta med:
en påse halstabletter
två ibumetin
En vattenflaska
Ett paket lambi näsdukar med aloe vera
en marabouchokladkaka med frukt och mandel
En miniräknare
två pennor
kårleg och leg

Mitt bord var ganska fullpackat, alltså.Om jag skulle byta blad i formelsamlingen kunde man ge sig på att något ramlade av bordet. I vanliga fall har jag ju ingenting alls. Vad brukar man förresten ha med sig? Är det bara jag som kommer med en penna och legitimation?

Det var för övrigt så skönt att gå därifrån och äntligen få hosta och nysa och allt som man inte vågar göra i en tyst lokal med massor av människor. Jag tycker det är pinsamt att hosta. Jag hatar verkligen när andra hostar på föreläsningar och tentaskrivningar.

Inga kommentarer: