lördag 27 juni 2009

det där ni redan vet.

Michael Jackson dog igår. Det kanske ni redan vet. Eller vad säger jag, det är klart att ni vet. ALLA vet det. 295 bloggar har enligt bloggportalen skrivit om den enda artikeln. Nästa artikel om samma sak skrev 70 om... och sådär håller det på. Hela bloggportalens topplista är BARA och ENDAST Michael Jacksons död. Egentligen har väl några tusen till i Sverige och några miljoner bloggar i världen hunnit skriva om det.

Och vi som bara gick till affären för att hitta något lagom IQ-befriat att läsa när man solade. Inte något sådant.
Men alla vet, och alla förväntas säga R.I.P Michael Jackson. Så gör väl även jag.

Men samtidigt så undrar jag hur många som faktiskt inte vet om detta och som ovetande hemma i stugorna och tittar på ett komediprogram på tv. De som inte vet.

Undrar hur länge de får stanna ovetande?

1 kommentar:

Eligin sa...

Pfft, jag gjorde ingenting på hela dagen, var bara ute och solade med min bok och en glamourtidning. jag fick ändå veta att han hade dött. jag lovar, alla vet.