fredag 2 oktober 2009

Jag tror att västtrafik börjar bli lite väl stressade över att folk ska börja använda deras nya kortsystem istället för hundrakorten. Stackarna har ju faktiskt fått skjuta upp säljstoppet av hundrakorten i flera månader nu.
Först var det 31 augusti. Sen gjorde de en stor annonskampanj om att det blir kvar i en månad till. Sen flyttades det fram till 31 oktober. Och nu när jag är tillbaka i Göteborg har du flyttat fram det igen. Årsskiftet. Sen slutar korten säljas. Överallt finns stora affischer och annonser om det. Informativa skyltar som berättar om hur man gör och ännu fler där det står om att hundrakorten säljs fram till årskiftet. Så nu MÅSTE man börja använda det nya kortsystemet. jo tjena. det kommer säkert flyttas fram igen. Göteborgarna orkar inte lära sig, och inte jag heller. Jag gillar mitt hundrakort.
Men nu har de alltså blivit så desperata att de klistrar upp "LÄS MIG!" på de små informationsbladen. Och dessutom med varningstejp. Är det inte för härligt?

Vi får väl se om någon orkar ge sig. Daniel var förmodligen först i Göteborg, han började med dem redan i augusti och är nu deras främsta förespråkare. så de kanske är bra?

Inga kommentarer: