fredag 16 oktober 2009

Regnig morgon i kalmar

Godmorgon!
Här sitter jag på min skola i kalmar och väntar på en tjej som ska sälja böcker till mig. Är inte begagnad kurslitteratur för härlig? Böckerna jag ska köpa kostar nya 546+439 kr. men jag får de båda för trehundra. Det känns fint. jag har nämligen redan lagt ner en förmögenhet på böcker den här terminen. det enda problemet är att jag var tvungen att möta henne så tidigt. men hon sa åtta. så tjugo över sju åker jag från lilla äckeby så att jag dessutom ska hinna ta ut en extra hundralapp. jag hade ju bara lyckats skrapa ihop 270 kr från katten med mera.(Jag ska förklara katten någon annan gång, om jag inte redan gjort det.) och man fick bara ta ut hela hundralappar från OK/Q8. så nu har jag 70 spänn som ska tillbaka till katten.

det är viktigt att alltid ha pengar i katten. jag fick ju ut flera hundra från katten sist jag tömde den. dock är den inte lika aktiv nu. den står mest bara där.
kvart i sju gick jag upp i morse.
45 minuter senare var jag redan framme vid OK.
Och nu sitter jag här där jag suttit i tjugo minuter. Hon är fortfarande inte här. jag hoppas hon inte glömt bort att jag ska köpa hennes böcker?

fortsättning följer...

Inga kommentarer: