måndag 13 december 2010

Guld värt med bredband på tåg....not really.

Just det, berättade jag att jag hoppade på ett tåg och for iväg till Göteborg?
Jag gjorde det iallafall på Twitter...

Klockan närmade sig halv fyra och jag fick plötsligt panik. In på sj.se och kolla efter, finns det biljetter? jadå. Ringer Pierre, är det ok att komma dit ikväll? Har du för mycket plugg? Du har ju ändå tenta imorgon...
-"Jo men det är väl klart. Kom hit!"

Så nu sitter jag här på tåget och svär över dålig mottagning på bredbandet samtidigt som jag försiktigt, försiktigt försöker måla en nagel då och då. Så där en nagel, vänta så att lukten lägger sig så ingen märker nåt. En nagel till, oh hjälp det kommer någon gående! Fort ner med nagellacket, man får säkert inte göra sånt på tåg. Men ingen sitter i närheten, så fortsätter jag såhär så tror jag att det är lugnt. Ingen hinner märka något då, så ingen borde fundera som ÅKGSJ på om det är otillåtet att måla naglarna. Närmsta passagerargranne är minst fyra säten framför och vagnen är nästan tom. Det är lugnt.

Jag sitter i sista vagnen, inte min favoritvagn 11(Den första vagnen) av någon anledning. Den här vagnen känns instabil och ranglig och mitt säte tycks inte riktigt sitta fast... Jag får helt enkelt hoppas att vagnen inte hakar sig loss, men om den nu skulle göra det... vad gör jag då?

...Fastnar i någon by som Hestra antagligen.
Och det dumma bredbandet bara fortsätter lägga av vid olämpliga tillfällen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Svårt att hitta dina julklappar?
Gå då in på
www.gniztra.com
Här finns balla smycken,playboy saker,fake piercing,badankor m.m
Handlar du över 200kr får du en julklapp..

puss