måndag 20 december 2010

Minimala minimuffins

Idag tog jag tag i ett av mammas juluppdrag. Fixa julgodis.
Så jag ställde mig och började baka minimuffins med smak av äpple och kanel. Det var viktigt att de var riktigt små, för tydligen orkar inte folk äta hela muffins när de går där med sin desserttallrik och vill ha en bit av varje grej. En muffins känns lite jobbigt då.
"6 stora eller 12 små" stod det att receptet skulle räcka till. Eller 48 minimuffins!
Så många blev det faktiskt, och de blev så fina att jag måste visa lite bilder på underverken.
På bilden kanske man inte förstår hur små de är.
Så här liten är de alltså. 48 styck så här små blev det. Och alla ligger nu i en låda och inväntar julafton samt annandagen. 
Imorgon ska jag för andra gången försöka mig på ett recept av Bakerella. Jag testade det en gång när jag bodde i kalmar. Pierre fick ta med sig dem till jobbet att bjuda på när han skulle sluta jobba där, och de blev tydligen uppskattade där, det var till och med folk som bad om receptet. Så... Jag övertalade mamma om varför de var bättre än något havregrynsgodis hon tyckte att jag borde göra. Så imorgon ska jag inte glömma bort att översätta gradtalet till Celsius. Jag missade visst det förra gången.(Vilken ugn har 350 grader liksom? Jag borde ha fattat)

1 kommentar:

Elina sa...

Jag som försöker sluta med godsaker. Det gick bra, fram till nyss ungefär. Haha! Hej förresten!