fredag 31 december 2010

Nästa år....

Idag sitter alla bloggare och skriver krönikor om hur året som gått har varit, och här sitter jag och försöker komma på vad som ens hänt i år. Mitt 2010 var ganska tumultartat, fysisk men framförallt psykiskt påfrestande. Jag har rest land och rike runt varje vecka och blivit silvermedlem på SJ Prio. Om jag tänkte fortsätta nästa år hade jag förmodligen blivit guldmedlem. Det är inte alls långt dit.

Jag har redan glömt Januari, vad hände egentligen? Jag bodde i Kalmar, vi hade ganska nyligen flyttat in på Trollbackevägen, det var satans kallt ute men i vår lägenhet var det alltid tropisk värme trots att vi aldrig slagit på värmen.Jag begravde mig mest i köksdetaljer och kände hur svårt och jobbigt det var att orka cykla in de fyra kilometerna till centralen klockan fem på morgonen för att komma till Hultsfred.

I februari... Ja, jag skaffade en ny telefon och väntade på våren som aldrig kom.Förutom i Mars, för då började snön smälta. I April fyllde jag år. I maj skrev jag en uppsats om Eurovision song contest och i Juni åkte jag snabbare än ögat till göteborg och sommaren.
I juli och augusti jobbade jag, i september krockade jobbet och skolan och satte mig i den sämsta sitsen ever. Allt gick åt skogen och det betalar jag fortfarande för. Oktober var det fortfarande bra att bo inneboende. i november blev det jobbigt och jag började resa runt som en dåre, uppfatta mig inte fel... Det var snällt att jag fick bo där med min syster och hennes pojkvän Emil men det kan nog de också hålla med om att det blev lite jobbigt efter ett tag. Eskilstuna, Göteborg- kalmar, göteborg-Hultsfred-Eskilstuna-Kalmar-Göteborg-Kalmar Eskilstuna....osv. Samtidigt började uppsatsarbetet och tentor och omtentor hopade sig.
I december fick jag dock träffa Christer Björkman, det var stort! Tyckte iallafall jag.

den 18 december skrev jag den sista tentan efter veckor med slit och sedan dess har jag krånglat med nästa års studier.

Men nog om det.
2011 BLIR bättre.
Då får vi vår egen lägenhet igen.
vi flyttar tillbaka till Göteborg.
Jag tänker ta examen. Och fixa allt strul med skolan som jag sabbat för mig i år.
Och så ska jag fika mer, och by extension träna mer.

Nästa år ska allt bli bra. Det har jag bestämt mig för.

Inga kommentarer: