onsdag 15 december 2010

Stulen identitet

Usch... Jag är sjukt stressad.
Och just eftersom det är så sjukt stressigt att jag inte ens klarar av att boka en enkel resa till Eskilstuna på lördag så kommer det också gå åt skogen på tentan samma dag. Jag bara vet det.

Såhär va, jag spenderade just en dag i Göteborg, det var väldigt nödvändigt även om det kostade mig trehundra kronor extra som jag egentligen inte har råd att lägga på en snabb tur-retur-resa till Göteborg. Men jag blev lite gladare. Och jag känner inte längre den där klumpen i halsen när jag promenerar till biblioteket.

Förresten, på tal om ingenting:
Jag kom att tänka på en gång för länge sedan när någon försökte stjäla min internetidentitet, har det hänt dig någon gång? Det var ganska häftigt egentligen, för jag kände mig lite smickrad att någon ville använda sig av en bild av mig som sitt profilfoto. Den här personen ville alltså låtsas se ut som jag.
En dag fick jag bara ett meddelande från en skolkamrat på Gotland som uppmärksammade mig om att det var en människa som skapat ett helgonkonto med min bild.

Egentligen, hur kan man bli annat än smickrad över det där? Ja, kanske om folk faktiskt tror att det är du, då känns det ju lite jobbigt. Men det här löste sig rätt enkelt, jag skickade ett meddelande via helgon och sa att jag kommer anmäla vem det än är och dagen efter var kontot borta. Sedan dess har det aldrig hänt, iallafall inte så vitt som jag vet.



 Även om jag gillar mitt hår på bilden längst upp. Den nedersta föreställer Pierre igår, när jag testade mitt nya gamla objektiv(Du vet, som nya gamla Ullevi? Hur slutade det förresten? Vad heter Gamla Ullevi idag?)

Fast sedan är det nog inte så många som vill vara jag just nu...?

Inga kommentarer: