tisdag 21 december 2010

Nu har jag bakat igen

Du som följer mig på Twitter vet väl redan vad jag och Daniel gjort idag. Jag behövde göra julgodis hemma och efter att redan ha gjort minimuffins och knäck var det nu dags för Chocolate Chip Brownies. Alltså, mjuka chocolate chip cookies. Receptet tog jag från Bakerella  men översatte det så gott jag kunde till svenska mått.(11,5 ounce chocolate chips blir t.e.x översatt till svenska ungefär 250 gram choklad som man hackar själv)
Här har vi Daniel som twittrar om kakan som vid den här tiden ligger i ugnen.
Färdig! Visst ser det trevligt ut? Det tycker iallafall jag. Och god var den också.
Två sådana här aluminiumformar fick jag offra för att få plats med allihop. Amerikanska recept tenderar ju att bli så mycket! Jag visste att jag borde ha anat att det skulle bli såhär, men samtidigt. Om det blir över så kan jag alltid ta med det till Pierres föräldrar eller så räcker det till annandagen(Fast det är nog tanken) Eller så tar jag helt enkelt hem dem.

Vi har också lyssnat på Sony/BMG i Storbrittaniens jullista. Den är riktigt mysig, så jag tänkte att jag nog skulle skriva upp mig på den så kanske den får spelas på julafton(I bakgrunden)

Inga kommentarer: