lördag 9 september 2006

Festkväll i villan

Igår var det fest. Därför har jag typ sovit hela dagen...
Jag vaknade tidigt, men det berodde mest på att jag bara somnade igår. Så här var det....

Det var typ två på natten och folk droppar av. Ett gäng människor ligger i min säng, jag ringer Pierre och pratar med honom samtidigt som jag går till daniels säng och pratar där. Till slut märker jag att jag håller på att somna i samtalet och säger godnatt till Pierre(Som är värre nattuggla än jag och trots att han är nykter är vaken jättesent.Brukade iförsig jag också vara innan jag flyttade tillbaka hit och började gåupp tidigt)
och sen tror jag att jag bara somnar. i Daniels säng(som lyckligtvis inte är hemma.Men hade han varit det hade detta förståss aldrig hänt. då hade jag somnat i min säng för han hade förmodligen jagat bort mig)

Och i och med detta vaknar jag alltså jättetidigt. typ halv åtta. Men ligger kvar ändå. Jag är ju inte dum, det är helg. då går man inte upp överdrivet tidigt. vid halv nio smiter jag in i duschen och vid halv elva går vi alla fyra grannar iväg till frukosten. Tillbaka somnar jag igen.(denna gång i min säng) Jag minns ölen som Mats spillde ut kvällen innan(VÄLDIGT MYCKET. HAN VÄNDE TYP UPPOCHNER PÅ BURKEN) men orkar inte göra nåt åt det.
Vid tretiden vaknar jag av att Pierre ringer igen. Han tycker att vi kanske borde prata nån gång när bägge är nyktra. jag blir genast piggare och går ut på balkongen och undrar var alla är. När samtalet bryts av vad jag tror/antar var dålig laddning skickar jag meddelande till Moa och Erika och frågar var de är. Tydligen har de också somnat i sina rum och kliver upp nu. Ganska lagom till middagen som är vid fyra. Kanon. Timing.

Ja, min kära rumskompis Daniel ringer också och hälsar för att kolla hur jag mår. Tydligen har han pratat med Erika och hon har väl sagt att jag typ sovit hela dagen. Men jag mår fint nu när jag vaknat ordentligt. Han blir sur över Ölen på golvet och säger att den ska vara borta inom en timme. Jaja.

Nu är det efter maten och jag sitter i datasalen och gör inget viktigt alls egentligen. Skulle bara kolla helgon och kanske skriva nåt här. som jag gör.
Ikväll är det fest. Igen, men denna gången inte hos oss.


Fest på en alkoholfri folkhögskola behöver inte vara ett omöjligt uppdrag. Det är bara att ta det lite försiktigt när killen som låser alla dörrar promenerar omkring typ vid tio. Tänker man på det är det lugnt.
Det finns ingen som går in i andras rum för att kolla att det inte finns nån alkohol. herregud, vi är väl inte på ett fängelse heller, eller hur?

2 kommentarer:

Eligin sa...

NI kan ju också ha alkoholfria fester ni vet. Det hade vi VARJE dag i ransäter. Ja okej, alkohol fanns väl med i bilden... menmen.
Nu börjar Emil spela på sin jäkla nintendo igen.

Och förresten, vad har vi sagt om att gå och lägga sig i andras sängar utan att ta bort sminket först?

Frida T sa...

Elin, att sitta i ett kök och se på tv är INTE fest.