måndag 31 januari 2011

Ett långt brev om... Göteborgshjulet!

Gårdagens strapatser fick delas upp i två delar. Efter att vi fikat på Melody bakery tog vi nämligen spårvagnen till göteborgshjulet!

Jag har länge velat åka med det där hjulet, det började i somras när jag var dag såg den stå där när båten kom in från fästningen. Jag tyckte det var så fint. Och jag skulle absolut åka. Någon gång. Och den gången var alltså idag.
Vi och Daniel står i kö för hjulet.

Inne i vagn nummer 2, som kvinnan sade när hon släppte på oss. Det blev tyvärr inte den svarta VIP-vagnen, men man kan inte få allt.
Det här är helt klart min favoritbild av de bilder jag tog under turen. Det var skymning, det är det som skapar den fina färgen på himlen. Och lyckligtvis åkte just precis då en spårvagn från Hisingen över göta älvsbron, vilket kompletterar bilden. dock så är glaset genom vagnarna inte helt klart, vilket förstör lite av skärpan. Men men, jag är nöjd.
Här ser man tydligare att ljuset stör sig på glaset. Jaja, jag gillar min bild ändå. Skymningsljuset är fint.
Jag, glad över att bli fotograferad. Dock störde ljuset som vanligt, jag sminkar mig nämligen inte helt vit ovanför ögonen med flit.
Efter sisådär fyra varv började Daniel bli orolig över om vi någonsin skulle bli avsläppta. På Liseberg får man ju bara åka två varv, fast samtidigt, för 85 kr måste man ju ändå få lite valuta för pengarna. hela sex (6!) varv fick vi åka.
Här ser vi hållplatsen Lilla bommen och så är det förstås en bild av avenyn. Högt, högt upp. Coolt.

Och idag har vi packat färdigt. Några lådor står här inne i Daniels lägenhet, men de flesta finns i förrådet. Imorgon bär det av till Kortedala(sjukt långt från Bergsjön. Not really.) , det jag mest av allt ser fram emot är att äntligen få sova på en 180-säng och därmed och slippa dela 90 cm med Pierre. Det jag minst av allt ser fram emot, och det jag helst skulle slippa, är att behöva bära en massa lådor(och soffor) uppför tre trappor utan hiss. Det ser jag inte fram emot. 

Inte ett dugg.

Inga kommentarer: