söndag 16 januari 2011

Gymbekännelser

Ibland tittar jag på de där tidningarna jag har liggande lite här och var. Jag köper dem då och då, och varje gång funderar jag på om de verkligen ger mig något.

Sedan när var det viktigaste i livet saker som att se snygg ut, festa och ha ett bra kärleksliv?
"Sen alltid?" - Säger du och tittar frågande på mig.

Jag köpte Cosmopolitan Zest när jag satte mig på tåget för att åka till Göteborg häromdagen. "snyggast på passet - 76 heta modeköp" står det på framsidan.
Varför ska jag vara snyggast på gymmet? Daniel kommenterade det där igår, att "man går väl till gymmet för att man vill bli bättre?" Alltså borde inte ens utseende när man väl är där spela någon roll.

Och ändå kommer jag väl ihåg när jag skaffade mitt gymkort här i Göteborg för två år sedan och gick till gymmet i ett par bylsiga, vita träningsbyxor. Jag kunde lika gärna haft en rosa fluffklänning med paljetter, så annorlunda och uttittad kände jag mig. På ett gym vill man ju inte direkt känna sig uttittad, man vill bara gå dit och träna i lugn och ro. Man vill faktiskt smälta in.

Runt omkring mig hade alla tjejer tajta svarta "jazz-byxor", de bylsiga kläderna var för killar. INTE för tjejer. Sedan såg jag iförsig ingen som hade neongult eller rosa på sig direkt heller (Du vet de där kläderna som man gör reklam för i träningsbilagorna i modemagasinen.Neongult gör dig snyggast på passet, gärna matchat med orange eller grönt). 

Som tjej ska man ha tighta kläder på gymmet, det har jag lärt mig. De ska gå gråsvart färgskala eller eventuellt en mörkröd topp, om man vill vara lite modig.

Det är iallafall mina erfarenheter.  Och ändå tänkte jag skaffa mig ett gymkort igen om ett par dagar.

Inga kommentarer: