söndag 30 januari 2011

Macarons på Melody Bakery

Inatt kom jag hem sent efter en kväll med jobb söder om Göteborg, och Pierre hade varit ute på finohmsitts med Häks, och Daniel hade jobbat sent han också i hemtjänsten. 
Idag var alltså en perfekt dag att komma ut och gå till ett café och eftersom jag flera gånger åkt förbi Melody Bakery med blå express på väg till och från jobbet och liksom blivit kär i namnet var det väl självklart att det var dags att gå dit. Jag har ju faktiskt twittrat om det i flera veckor nu.
Där köpte jag en macaron(som jag faktiskt aldrig ätit.) och en croissant. Fy vad goda Macaroner är, jag msåte verkligen SÅ baka egna. Vad behöver jag? en våg, en kitchen aid/pojkvän som håller i vispen och ingredienser. Jag har dock hört att det ska vara svårt. Vi får väl se. 

Men det tar vi efter flytten.
Daniel åt en blåbär/hallonkaka med vaniljsås som fortfarande var varm och Pierre kör på det gamla väl beprövade foccacia med parmaskinka och mozzarella, samt en cola. Det är väl tur att cola finns överallt...
Jag älskade verkligen väggen. Mjukt och skönt, men frågan är ju om man skulle vilja ha det hemma? bakom soffan kanske...
Jag har alltid tyckt att Linné är fint, så färggrannt liksom. och fullt med mysiga caféer. Nu for vi till Elgiganten för att köpa en vattenkokare.

så vad tycker jag om Melody bakery? Jättegoda macarons, en aning seg croissant...den var inte direkt nybakad. De andra bakverken i fönstret såg däremot jättegoda ut. Jag kanske får sluta köpa croissanter?
Deras hemsida är värdelös, det står fortfarande att de öppnar den 8 december, det känns ju lite efter. Borde inte öppettiderna finnas där? och bilder på bakverk!
Caffe Latten kunde varit bättre - det var verkligen inget skum what so ever i den.


Inga kommentarer: