måndag 3 januari 2011

Kattbloggen

Pierre är Allergisk mot de flesta pälsdjur(Eller några husdjur. han har inga problem med många hundar, tydligen) Därför får inte Elin och Emils katter promenera in i det rum vi sover i här i Eskilstuna. Därför ska man hålla dörren stängd. men vem orkar göra det hela tiden? Vet du hur varmt och kvavt och instängt det blir härinne?
 Så jag lämnar dörren helst bara igendragen, så att det är lätt att öppna och så hör man lite av världen utanför också.
Men då går lilla Tussekatten Frida omkring i trappan och ser plötsligt något som verkar vara en dörr. 
Katter gillar inte stängda dörrar. De är för nyfikna, eller något. Så därför måste de helt enkelt ta sig in om de ser en stängd dörr. Det här gäller även Frida(katten. Inte jag) Hon ser en dörr, och ska ta sig in. Hon har till och med sin egen teknik, hon skjuter in en tass och sedan börjar hon dra tills dörren åker upp tillräckligt mycket.
Hon sitter alltså där och drar i dörren med tassen tills den öppnar sig tillräckligt mycket. Efter tio försök är jag beredd med kameran. Det måste man vara. Hon är snabb.
Ursnabb. Kameran hinner inte ens med, trots att jag var beredd med ljussättning och allt.Fort så att dörren inte hinner gå igen och så att hon hinner kolla allt. Trots att hon gjort detta tusen gånger så att jag får krypa under sängen för att få ut henne.
-"Vadå? Vadå ditt rum? Det här är mitt rum! Varför tittar du sådär på mig för? Jag är ju världens snällaste katt. Det ser du väl?"

Fy vad oförskämt söt hon är. Jag vill också ha en jobbig katt.

1 kommentar:

Johan sa...

Vilken fin katt. Tyvärr är min fru allergisk, men jag har löst det ändå - fyndade ett fint kattpussel ;-)