fredag 18 februari 2011

Macarons - More like SMASHarons!

Behold!
De fulaste macarons du sett i hela ditt liv!
- Macarons? More like ...Smasharons? för att de spruckit och är typ fula och trasiga och "smashed"....

Men innan du dömer mig som den som bakat de fulaste mandel-macaronkakorna i världen så kan vi väl bara klargöra ett par saker:

1. Jag har aldrig förr misslyckats med ett enda bakverk.(Förutom något bröd som inte ville jäsa)
2. Det här är första gången jag försöker mig på att göra macarons.
3. Jag har aldrig ens gjort maränger.

Så... Alla andra här SÄKERT också fått sådana här fula kakor någon gång. De har bara inte lagt upp bilder på dem. Det tror jag. Och jag säger också detta, jag kommer göra nya. En annan dag(typ imorgon eller något).


- "...Och de ska vara så himla snygga!"

De ska se ut precis så här som på Melody bakery eller som här Le pain francais men utan smörkräm på toppen och midnre. Jag måste bara köpa fler mandlar. Och lära mig läsa hela receptet och därmed inte missa "sikta mandelmjölet genom en sikt." 


Oh fy vad jag skäms. Varför lägger jag upp de här bilderna?
Okej, en till:
Jag ska också lära mig att lägga i rätt mängd smörkräm... Fast helt ärligt så gav jag upp i samma stund som jag misslyckades med att göra runda kakor på bakplåtspappret... Då är det inte direkt som att man anstränger sig att få smörkrämen snyggt.


DE SER JU UT SOM ROSA HAMBURGARE!

6 kommentarer:

Frida sa...

Men jag hörde att Pierre sa att de var goda iallafall!

Ronny sa...

Hejsan! Har varit här på visit och kikat.

Madeleine sa...

Haha stencoola! Ibland misslyckas man. Du lyckades antagligen bättre än vad jag hade gjort. :)

Maria - Foto, Design, Photoshop sa...

Ser ändå gott ut!

Amanda sa...

Mina skulle förmodligen inte se bättre ut. Jag tycker att de ser jätte goda ut :)

hilda sa...

jag lovar mina blev fasen fulare..